wegdraaiend oogje

Hoi,
Ik zag vandaag bij mijn middelste dat zijn linkeroog helemaal naar binnen draaide, een beetje zoals loensen, ik verschoot er echt een beetje van, wilde eigenlijk naar de ha gaan maar die heeft van vandaag tot zondag vrij!!??
Heb een tijdje op hem zitten letten en elke keer als hij mij aankeek draaide zijn oog, dan knipperde hij en stond het weer recht, daarna was het weer een tijdje minder.
Ik snap niet wat dit is, de oudste is geopereerd aan zijn oog hiervoor, maar dit is zo plotseling, heb het nl nog nooit gezien bij hem.
Vroeg hem kijk mama eens even aan en keek in zijn oog, toen zij hij, dat moest ik vandaag ook al van de madam.
Ik zit echt een beetje in dubio, de ha is er niet, zou ik naar het ziekenhuis gaan of kijken of ik een noodarts kan vinden!
Iemand dit ooit meegemaakt?? Of enig idee wat het kan zijn!
Mijn man dacht gewoon loensen en zegt ga maandag dan, maar ik heb nog nooit gehoord dat dit zo plotseling kan beginnen.

Gr MJ

Ik zou zelf eerst kijken of klachten aangeeft in zijn hoofdje, en of hij dingen nog (goed) kan zien met het oogje.
Verder zou ik effe pols voelen, haha, maar dat doe ik standaard als ik iets niet vertrouw, maar jah, werk in de zorg ;-) als die goed is, is het al gauw goed.
Ook zou ik naar zn gedrag kijken, en of ie suf is ofzo...
Als dit alles niet zo is zou ik zelf denk ik wel wachten met naar de huisarts gaan.

In principe is loenzen niet gevaarlijk, dus zou het zelf effe observeren en elke keer opschrijven wanneer het je opvalt en dat briefje meenemen naar de huisarts.

Liefs Marina

Hoi Mini,
Fijn dat je zo snel reageerd, dat heb ik allemaal gedaan, ex-hospic landmacht,,haha
Hij voelt zich prima, ziet er fit uit heeft goed gegeten, geen koorts, niks van dat alles, misschien overdrijf ik gewoon, vind het alleen zo vreemd heb het nooit eerder bij hem gezien, maar misschien is hij wat extra vermoeid vandaag en valt het daarom nu pas op!
Misschien dat ik morgenvroeg even mijn oude huisarts in nederland bel voor advies, hoop dat hij dat wil geven aangezien we niet meer bij hem zitten.
Wil ook niet als een kip zonder kop naar het ziekenhuis rennen natuurlijk, maar ja, als het om de kinderen gaat.....
Ik zal nog ff afwachten, houd hem voorlopig goed in de gaten, zal ff langs school rijden dat hun dat ook doen!
Bedankt alvast en alle tips/ervaringen ed zijn welkom.
Een waarschijnlijk overbezorgde moeder,,haha

heyhey

ik zou er nog niet voor naar t ziekenhuis gaan eerlijk gezegd.
niet op de spoed afdeling laat ik het zo zeggen.
is er geen vervangende huisarts morgen voor je??

heeft hij slecht geslapen vanacht/vanmiddag?
is hij heel actief geweest, dat hij heel erg moe is??
dan draaien de oogjes meestal ook weg.
(of idd 1 oogje)
of misschien idd toch een begin van loens kijken.

hopelijk is dit maar eenmalig, en anders gaat hij waarwchijnlijk t zelfde schuitje in als nathalia.
(afplakken)
als hij dit vaker heeft, is het nl een teken dat het spiertje in zn oog niet goed werkt, maar daar weet jij waarschijnlijk alles al van, aangeizen je oudste eraan geopereerd is.

maak je geen zorgen meid, komt goed.
hou t gewoon even in de gaten, en als je het morgen nog ziet, even afspraak maken bij een vervangende arts.

liefs, do

Hoi,
Nou deze ochtend was het ook nog zo en ik weet van de oudste dat het in de ochtend minder is, dat was het ook wel, ben naar school geweest en daar hebben ze het gister ook voor het eerst gezien, maar ook daar heeft hij verder geen last gehad van iets, ze houden hem wat extra in de gaten maar ik denk dat ik wacht tot ik naar de eigen dokter kan maandag, dat vind ik toch het prettigst zeker aangezien hij verder gewoon fit is!
Nou dan zal de hele ridel wel opnieuw beginnen met afplakken, dat terwijl ik zo blij was dat zijn oogjes altijd recht stonden, zo na de oudste!
Ben zelf een beetje van de schrik bekomen en de madame ook, die was er ook van geschrokken gister, ze weet dat de oudste het ook gehad heeft, maar dit was zo plotseling!
Maak me nog steeds zorgen, maar denk dat ik gewoon maandag ga luisteren naar wat onze dokter zegt,,pffff
Gr MJ

nathalia en ik hebben het juist i nde ochtend veel meer. als we net wakker zijn kijken we scheler dan de rest van de dag.

denk je dat het iets anders is, dan scheel kijken?
dat je je zo veel zorgen maakt.
heb je al een kleine proef gedaan om te kijken of hij nog wel goed ziet met dat oogje?
(ene hand op t goede oog, andere hand een speeltje die hij dan moet pakken)

als hij er geen klachten van geeft, en er nog goed mee kan zien zou ik me geen zorgen maken.
wacht idd even af totdat je arts er maandag weer is en als je het dan nog niet vertrouwt, vraag dan even een verwijzing naar de oogarts.

sterkte ermee.

liefs, do

Hoi Do
Hij ziet er prima mee en heeft het zelf niet in de gaten.
Was gewoon een beetje bang dat het iets neurologisch was, maar dan zou hij idd minder zien of iets van hoofdpijn klachten hebben of misselijk zijn oid.
Dat is gelukkig allemaal niet zo, dus daarom heb ik nu ook zoiets van ik wacht tot maandag.
Had net mn zus aan de lijn en toen bedachten we dat het ook een vermoeide/overbelasten spier kon zijn, dat kan toch ooit en zeker omdat het nooit eerder is geweest bij hem lijkt het me zo stug dat hij nu ineens zou loensen,, ik weet van de oudste en ook van een nichtje ed dat dat iets is wat zich opbouwt en erger wordt als je er niks aan doet, daarom denk ik misschien toch dat idd die spier om de een of andere reden even niet goed werkt!
Het paste gister ook wel in de dag, de vis van de oudste is overleden, het riool van de wasmachine is gaan lekken precies boven de meterkast dus kortsluiting en de hele middag in de kou gezeten,,haha wat een dag! Dus al met al was ik al wat gestrest..haha
Maar ik houd hem in gaten hoor!
Bedankt voor het meedenken!
Gr MJ

jeetje wat gevaarlijk, die kortsluiting bbrrrr.
en wat zielig dat de oudste zn visje gedag heb moeten zeggen :(
idd een rot dag geweest voor jullie.
een lui oogje is idd dat de spier niet wilt mee werken. om het zo even te zeggen heeft die geen zin om te werken.
en idd hoor, hoe eerder je er bij bent, hoe beter.
heel veel succes ermee.

liefs, do

Terug
Bovenaan