Wegen bij de verloskundige

Ik ben ook nog nooit gewogen, en ben nu 38 weken dus dat zal ook wel niet meer gebeuren.
Volgens mij heb ik bij mijn intake wel lengte en gewicht door gegeven.
 
Quinnie,

Volgens mij is het niet overal meer standaard. Bij mijn intake heb ik wel gewogen ik moet 8 maart weer maar weet niet of ik dan ook weer moet wegen. Wel weeg ik me thuis elke week. Ook omdat ik dat zelf leuk vind om bij te houden.
 
Ik werd bij de oudste nooit gewogen (was bij huisarts onder controle) Buik werd ook niet opgemeten. Eigenlijk werd er alleen naar bloeddruk gekeken, de baby gevoeld of die wel groeide en het hartje geluisterd. Nu ben ik in het ziekenhuis onder controle en nu moet ik me standaard laten wegen, buik wordt opgemeten, wordt even snel met een echo gekeken en geluisterd naar het hartje. Eigenlijk een heel gedoe hahahahaha. Nu krijg ik dus ook het commentaar dat ik niet genoeg aankom, maar het kleintje doet het prima. Dus ik vraag me af of dat wegen wel nut heeft, zolang de kleine het goed heeft.
 
Ik word ook nooit gewogen en kom wel veel aan. De vk gaf aan dat ze tijdens de zwangerschap weinig kunnen doen aan het toenemende gewicht en dat ze daarom dit niet meten. Diëten kan nu toch niet.
Alles wat zij doet, doet zij met een doel. Als iets geen doel heeft, is het ook niet nodig om te meten. Een heerlijk nuchtere instelling!
 
Start gewicht wel doorgegeven, daar 1 keer op weegschaal gestaan. Daar zijn veel verloskundigen vanaf gestapt omdat gewicht niet altijd iets zegt over gezondheid. Ieder lijf reageert anders op zwangerschap.
 
bedankt voor jullie reacties. Ik vroeg het met name omdat ik na 18 weken nog geen grammetje ben aangekomen, maar zoals Imawu al aangeeft, ieder lichaam reageert anders.
 
Terug
Bovenaan