Wegen en bloeddruk???

Hai allemaal!!!

Even een korte vraag. Toen ik 11 jaar geleden zwanger was van mijn zoon werd ik bij ieder bezoek aan de verloskundige standaard gewogen en mijn bloeddruk werd elke keer opgenomen. Dat was gewoon het ritueeltje daar. Nu gebeurt dat nit. Mijn bloeddruk is 1 keer gemeten en was goed. En bij de intake heb ik wel verteld wat mijn gewicht was, maar daar is dus verder niets mee gedaan. Klopt dat nou? Is dat tegenwoordig gewoon niet meer zo, dat je altijd even wordt gewogen en bloeddruk gemeten? Of moet ik er toch even ernstig met de verloskundige over gaan praten???
Hoop van jullie te horen!

Trouwens, ik heb ook net mijn 20 weken echo gehad en alles is helemaal goed!

Groetjes, Stasha

Hallo,

Bij mijn vk wordt je wel elke keer gewogen en bloeddruk je bloeddruk gemeten.
Ik weet wel dat met het wegen bij veel niet meer bij elk bezoek gebeurd.
Dit omdat dit op veel vrouwen een negatief effect heeft. Er zijn dus vrouwen die vinden dat ze te veel aankomen en gaan lijnen tijdens de zwangerschap!!
Maar bloeddruk lijkt mij wel verstandig!!
Ook moet je bij ons vanaf 24 weken elke keer urine mee nemen! En dit gebeurd kennelijk ook niet overal.

Fijn dat je 20 weken echo goed was!!

Groetjes sylvia

Hoi hoi,

Ook ik word bij iedere controle gewogen en mijn bloeddruk gemeten.
Of ik urine mee moet nemen vanaf 24 weken weet ik eigenlijk niet.
Anders gewoon even vragen aan de verloskundige.
Aangezien de bloeddruk nogal kan schommelen in de zwangerschap.

Groetjes,

Conny
(23+2 weken)

Hoi,

Ik ben alleen bij de 1e controle gewogen en sinds die keer hebben ze me niet meer gewogen. Bloeddruk wordt wel iedere keer gemeten.
Vroeg me ook al af of dit altijd zo ging dat je niet gewogen wordt want er staat wel een weegschaal.

Hallo stacha,
Bij mij word als eerste werk eerst mn bloeddruk opgemeten, en daarna mag ik op die grote weegschaal gaan staan. Wat ik langzamerhand een kwelling begin te vinden....
Ik zou het wel even vragen of ze het gewoon doet, omdat je dat graag wilt!
Groetjes ilse

Hoi,

Ik loop in het ziekenhuis en ik ben nog niet 1x gewogen, en mijn bloeddruk is nog maar 2x gemeten en dat was met 10 weken en met 14 weken, inmiddels ben ik 22,4 weken en ik ga pas met 24 weken naar het ziekenhuis en dan zal ik wel een controle hebben denk.

Gr.

hoi
ik loop ook in het ziekenhuis ivm tweeling, maar ik ben nog nooit gewogen en mn bleddruk is ook al weer eff geleden, met 16 wk en ben nu 21 weken. volgende week ga ik weer, terwijl ze ook wel een afspraak hadden willen plannen met 24 wk.
tja, t zal verschillen..

Wat een verschillen allemaal zeg! Ik loop bij de gyn in het ziekenhuis en mijn bloeddruk en mijn gewicht worden netjes bijgehouden. Word ik speciaal voor door een assistent geroepen, die schrijft het op mijn status en die gaat dan weer naar de dienstdoende gyn (heb al drie verschillende gezien). Het bijhouden op zich is daar standaard, mijn bloeddruk is iedere keer goed (grappig, ik heb meestel een hele lage, nu een mooie).
Groetjes
D. (23 w)

Terug
Bovenaan