Weglaten nachtvoeding

<p>Hoi! <br /><br /></p><p>mijn baby van 8.5 week probeer ik nu een week om de nachtvoeding Er af te halen (van 8 naar 7 flessen). Hij kreeg om 12, 3, 6, 9 en nu probeer ik dus 12, 4.30, 9. Echter, na een week blijft hij om 3 uur komen, dat rek ik tot 4 uur/half 5 en dan komt hij rond 7 uur weer. Moet ik meer geduld hebben? Ik geef de nachtvoedingen kv omdat dat kon helpen en mocht van het zh 1/3 schepje extra doen zodat hij nog iets verzadigder is maar het helpt niks! Hebben jullie nog tips? </p>
 
Hey, 
Sorry maar met 8,5 week kan je echt nog niet verwachten dat je zomaar de nachtvoeding eruit kan halen. Een baby dwingen om door te slapen gaat echt niet. Wij kunnen het heel mooi in ons hoofd hebben maar ze geven zelf wel aan waar ze behoefte aan hebben. Ik zou echt in zijn ritme meegaan en een nachtvoeding is nog heel normaal het eerste jaar. Die extra schepjes zou ik ook niet doen want daar gaat hij echt niet op doorslapen. Heel veel succes uiteindelijk slapen ze allemaal door!
 
8,5 week is erg vroeg om al zonder nachtvoeding te gaan. Dat zou ik echt niet doen. Mijn zoon in bijna 5 maanden en die vraagt ook nog om nachtvoeding. Het tijdstip wordt vanzelf steeds later als je kindje er zelf aan toe is. Ik vind dat je vooral naar de behoefte van je kindje moet kijken,  zeker als ze nog zo jong zijn.
Mij helpt het vaak om er aan te denken dat er zoveel ouders snachts tegelijk met mij wakker zijn om een flesje te geven. Dan voel je je een stuk minder alleen zo midden in de nacht!
 
Elke baby is anders. Zo zal de ene wel doorslapen op kv en de andere niet. Dat kun je idd niet forceren. Als hij honger heeft, heeft hij honger toch. Zou ook niet gaan rekken in de nacht. Gewoon lekker een voeding geven als hij erom vraagt. Hij gaat vanzelf wel doorslapen, maar ik lees hier veel verhalen van andere moeders waarbij de baby's nog lange tijd snachts een voeding nodig hebben.
Ik heb mijn dochter alleen borstvoeding gegeven en met een week of 9 sliep ze door vanaf 22.30 tot de volgende ochtend. Daarna nooit meer voor nachtvoeding gekomen en ook nooit meer wakker geweest snachts. Ze is nu ruim 15 maanden. Ik besef me heel goed dat wij daarmee echt geluk hebben en dat zoiets eerder een uitzondering is dan normaal. Dus volg gewoon je baby en geef hem waar hij om vraagt. Hij gaat vanzelf de nachten doorslapen. 
 
Inderdaad denk helaas dat je er weinig aan kan doen dan gewoon flesje geven als ie kom. Hier eentje van bijna 7 maanden en bij elkaar 5 dagen doorgeslapen, verder toch 1 a 2 keer nog voeding op de late avond en midden in de nacht.
Het is niet anders, zwaar is het wel maar probeer het wel af te wisselen dat scheelt. 
 
Onzin, natuurlijk mag je het proberen! Hier was het met 2 mnd al gelukt hoor. Daarbij wel als gouden tip: de laatste fles al standje hoger( dus niet alleen die schepjes wsnt dat kan voor opstoppingen zorgen) onze kleine zit al 14 mnd perfect in de middenlijn van de grafieken dus is het bewijs dat ze niks tekort kwam/komt.  Het was dan 23.00 laatste en 05.30 eerste weer. En dat schoof heel langzaam naar 7.30 met de maanden, uiteindelijk laatste fles om 20.00 maar dan spreek je ook al over andere voeding erbij natuurlijk. Elke baby is anders inderdaad dus wellicht lukt het gewoon nog niet he, maar wie weet? Succes en volg je instinct ?
 
Ps: soms werd ze nog wel eens wakker snachts, maar dan was een paar slokjes water en de speen al voldoende, daarbij niet eens uit bed gehaald dus, gewoon beetje droge mond ofzo ?
 
Dank voor jullie ervaringen ! We lopen met hem in het ziekenhuis als gevolg van een darm operatie en het advies om naar 7 voedingen te gaan als ook een extra schepje komt van hun uit. Ik heb dinsdag controle dus ga het bespreken en neem jullie tips mee! ☺️
 
Terug
Bovenaan