weglopen ...... help

 ons zoontje wordt in oktober 4 en heeft als hobby weglopen

nu gaan we binnenkort weer naar de camping en ik zie daar als een berg tegenop

hoe pakken jullie dit aan?
 
Hoi!

Gelukkig heb ik geen 'weglopertje'. Wel doen we hem op vakanties altijd een 'labeltje' om, waar zijn naam en onze mobile telefoonnummers op staan. Die labeltjes krijg je o.a. bij de ANWB (eenvoudig wit) of Prenatal (vrolijk gekleurd en goedkoper). Ze lijken op die dingen die je in een ziekenhuis om je pols krijgt.

Succes en alvast een fijne vakantie!

Uli

 
Hoi,

Ja, gezellig he. Onze dochter Hanne is twee en een half en durft ook wel eens weglopen. Blijbaar vindt ze het gewoon leuk dat wij dan achter haar aanrennen. Dus als ik zie dat ze weer een poging wil wagen (en de omgeving laat het toe) dan negeer ik haar gewoon. Dit werkt goed en ze blijft nu veel beter bij mij. Ik geeft haar soms wat vrijheid om alleen te lopen, ze houdt dan vast aan de buggy of blijft echt dicht langs mij. Een verademing.
Misschien kan je het ook eens proberen met je zoontje als hij op veilig terrein is (en dus niet de straat op kan schieten of zo) Ik weet niet of je aan de tip wat hebt maar baat het niet, schaadt het ook niet.

Veel succes en een leuke vakantie gewenst.

Nina
 
Hoi ik heb bij Prenatal van die 'ziekenhuis'bandjes gekocht en een soort van lijn die met klittenband om zijn pols zit, zal er niet leuk uitzien maar in drukke stadjes denk ik een stuk veiliger.
Dank jullie voor de tips
Groetjes Marjolein
 
Ik herken het probleem, en wij gaan straks ook op vakantie. De tips om er dan maar geen aandacht aan te besteden gaat bij mij niet op. Of ik nou wel of niet achter haar aan kom, ze gaat gewoon weg. Nergens bang voor hoor. Wij gaan zelf een afrastering maken, gewoon 4 palen met daar gaas omheengewikkeld, deze kunnen we dan zo afrollen, palen in de grond, klaar. Ik wil niet steeds alleen achter haar aan, en aan een lijn doe ik ook niet. Mischien een tip?
 
Terug
Bovenaan