Weglopen

Misschien is dit al wel eerder behandeld, maar ik ben een tijdje niet online geweest.

Onze dochter Nienke loopt sinds haar eerste verjaardag. Als wij haar laten lopen, dan gaat ze er vandoor. Luisteren ho maar. Wij zeggen wel eens voor de gein dat het net een kip zonder kop is. Ze is nu bijna 2 jaar. Wij beginnen altijd met haar in de buggy te zetten. Als ze vraagt of ze los mag, waarschuwen wij haar altijd dat ze bij ons moet blijven en niet weg mag lopen. Zodra de riempjes los zijn, is het echt "klaar voor de start en wegwezen". We waarschuwen haar dan, halen haar in, waarschuwen nog een keer. maar het eindigt er elke keer weer mee dat we haar voor straf maar weer in de buggy zetten. Echt resultaat heeft dit nog niet. Het lijkt ook wel of ze niet in een normaal tempo kan lopen. Het is vaak half rennen.
Heeft iemand nog tips????
 
Hoi,
Mijn dochtertje van bijna 2 1/2 loopt ook weg, als ik met haar op stap ga. Sinds kort heeft ze een broertje erbij, en nu kan ze niet meer in de buggy, wat ik anders wel deed al ze weg ging lopen. Het gordeltje ging dan vast. Nu moet ik erbij zeggen dat ze dit dan ook niet erg vond.
Nu is het even anders, gisteren ben ik voor het eerst alleen met de kids op stap geweest. De kleine in de wandelwagen en Kim lopend mee. In het begin vond ze het leuk om de kar te duwen ( het schiet niet zo heel erg op, maar ze bleef wel bij me in de buurt). In de winkel echter vliegt ze meteen van me weg, pakt een boodschappen mandje en gaat spullen inladen. Nu is dat boodschappen mandje niet zo heel erg, maar dat ze te pas en te onpas spullen inlaad is niet echt handig.
Ik heb haar ook op de kar laten staan, vond ze ook maar even leuk. Op een gegeven moment heb ik met haar afgesproken dat als ze weer weg zou lopen, ik haar aan de hand vast hou en ze niet meer los kon lopen. Dit werkte even, en uiteindelijk moest ik onder luid protest haar hand vast houden. Ik heb haar nog één kans gegeven zodat ze kon laten zien dat ze wel in de buurt kon blijven, maar toen waren we al weer bijna bij de auto.
Erg vermoeiend niet? om elke keer maar weer achter je kind aan te moeten hobbelen! Enne de beste tip.... ik   zou het niet weten, kinderen vinden het nou eenmaal heerlijk om te rennen bewegen. Ik probeer mijn dochtertje als het even kan buiten te laten spelen zodat ze haar energie kwijt kan.
Succes!
Gr Es
 
Terug
Bovenaan