In aansluiting op een eerdere discussie die ik had opgestart ('Tuigje&apos vraag ik me toch af of er nog andere moeders zijn die een zgn weglopertje hebben en wat bij hen eventueel heeft geholpen. Mijn zoon is bjna 2 jaar en hij peert er constant tussen uit. En hij loopt hard! Ik heb echt moeite om hem bij zijn kladden te grijpen. Hem corrigeren helpt niet (hij snapt het volgens mij wel). Handje vasthouden krijg ik hem ook (nog) niet geleerd en het idee van een andere moeder hem op het moment dat hij de beentjes neemt, bij wijze van straf, in de buggy te zetten, helpt niet. Met als gevolg dat meneertje bijna constant buiten met een prenatal tuigje loopt. Op zich maakt het mij geen bal uit dat andere mensen daardoor mijn zoon vergelijken met een hond, ik ga er tenslotte maar vanuit dat dit maar een tijdelijke fase is. Maar ik vraag me toch wel af of er nog andere middelen zijn om hem in de buurt te houden. Ik ben veel te bang dat hij ergens onder komt als ik hem zijn gang laat gaan, en ik heb echt geen zin hem constant achterna te zitten. Met dat laatste wordt het overigens alleen maar erger, want hij vindt het prachtig als mama hem probeert in te halen en dan gaat hij nog harder lopen. Wie heeft ervaring hiermee?