wegvallen kwaaltjes rond 7 weken niet altijd miskraam?

Collega zwangeren,
Ik zit enorm in de rats. Na 2 miskramen ben ik weer opnieuw zwanger. 6 weken en 5 dagen. Echt ontspannen is het niet, maar tot aan gister had ik er wel vertrouwen in. Maar gister vielen opeens mijn zwangerschapskwaaltjes weg: tepels waren eerst heel gevoelig, nu nauwelijks nog, was eerst heel moe, nu niet meer, kon niet poepen, nu weer wel. Dit gebeurde ook bij mijn vorige miskramen en precies rond deze tijd. Ook toen had ik wel een hartje rond 6 weken, maar met 8 weken niet meer. Ik maak me heel erg zorgen en ben zo opzoek naar verhalen van vrouwen die dit ook rond 7 weken hun klachten verloren maar toch gewoon zwanger bleven.
Wie kan me geruststellen dat dit ook kan gebeuren zonder dat ik me daar helemaal gek om hoef te piekeren en inmiddels het huilen me nader dan het lachen staat?
Ik krijg deze week een echo, maar omdat ik vorige keren ook een hartje had bij de eerste echo's, zal dat me niet zo gerusstellen.....
Anyone?
Dank je wel alvast,
gr, een zeer bezorgde zwangere....
 
Hoi Anoniem,

Hier dan even een reactie die je hopelijk een beetje moed geeft. Zelf heb ik ook een moskraam gehad rond 7 weken en verloor ik de tekenen vlak daarvoor. Precies zoals jij beschrijft. Begin februari kwam ik erachter dat ik weer zwanger was en hoewel ik blij was, had ik er ook weinig vertrouwen in. Na een week of 7 verdwenen ook bij mij de meeste klachten (tepels niet meer gevoelig, etc.) maar bij de echo van 8 weken bleek er nog steeds een garnaaltje met een kloppend hartje te zitten. Dat bleef zo en na een tijdje kreeg ik meer vertrouwen. Ik ben nu bijna 40 weken zwanger (a.s. donderdag uitgerekend).
Het kan dus wel ... hou de moed er in. Ik zal voor je duimen.

Groetjes,
Lisa.
 
hai.

OOk bij mij gingen de kwalen op eens weg na week 6. Ik had nooit een miskraam gehad, maar kwerd er erg bang voor. Bleek met 8 weken toen ik voor een echo mocht, dat het toch goed was. De gyn zei toen dat een lichaam je erg voor de gek kan houden. Dat bleek wel. Kben nu al weer 31 weken vandaag.

Sterkte!

Gr Aaltje
 
Mijn enige 'kwaal' (en de reden waardoor ik er achter kwam dat ik zwanger was) was erg gevoelige tepels. Toen ik dus wist dat ik zwanger was was dat gevoelige een week later weg. Ik dacht dus dat het mis zou gaan, maar een paar dagen later begon het weer. Zo af en aan was het er en dan weer niet.

Ben nu 24 weken en het gaat nogsteeds goed, dus ik denk niet dat het iets hoeft te betekenen. Kan me echter wel voorstellen dat je hierdoor in de rats zit...

succes.
 
hoi

zeker duidt dat niet (altijd) op een miskraam. maak je maar geen zorgen hoor!
ik had zelf in het begin helemaal geen kwaaltjes. die kreeg ik pas in week 9 ofzo.
geniet van je zw.schap. dat is soms moeilijk ik weet er alles van. maar onzekerheden blijf je je hele zw.schap houden. ik tenminste wel.
ik ben nu 36wk en heb nog altijd mijn angsten.
probeer dus echt te genieten...

groetjes sandy
 
Hoi,

Bij mijn eerste zwngerschap verliep het bij mij net zoals bij jou.Rond 7 weken werden alle kwaaltjes een stuk minder en bij de eerste echo 11 weken kwam ik er achter dat de groei bij 7 weken gestopt was en het hartje niet meer klopte. Dus ik begrijp je angst. Maar ik ben nu weer zwanger en weer hetzelfde verhaal. Dus je begrijpt dat de antwoorden van de andere dames mij ook enigszins geruststellen. Sterkte en ik hoop echt dat alles goed gaat!! Groetjes!!
 
Ook ik wil je een hart onder de riem steken, want je verhaal is zó herkenbaar! Ik heb twee keer een miskraam gehad en die begonnen ook met het uitblijven van de kwalen. Bij deze wangerschap was ik ook van de ene op de andere dag, veel van die kwaaltjes kwijt; niet meer misselijk, mijn borsten die zich "ontspanden". Onzettende huilbuien had dit tot gevolg..... Ik was er van overtuigd dat het mis was, ik kende mijn lijf immer inmiddels? Gelukkig bleek mijn lijf een (weliswaar naar) spelletje met me te spelen. Ben nu bijna 19 weken en pas sinds een aantal weken vind ik het leuk om zwanger te zijn. De eerste maanden zijn na zo'n ervaring écht niet leuk, nog los van alle kwalen. Overigens kwamen die rotkwaaltjes wel weer in alle hevigheid terug, het werd een soort golfbeweging met goede en slechte dagen.
Maar je ziet, je het hierbij al zeker 6 verhalen waarbij het ontbreken van de kwalen niet het begin van het einde is! Moed houden hoor! Sterkte!
 
Dank jullie wel meiden, ik dwing mezelf om wat geruster te zijn maar het lukt me slecht. Het is goed om te horen dat het vaker voorkomt dat de klachten opeens wegvallen! Hopenlijk blijft deze zwangerschap wel goed zitten en is me eindelijk een volledige zwangeschap gegund. Ik ben inmiddels 3 jaar bezig. Zwanger worden is al lastig, zwanger blijven blijkt nu ook een probleem.
Er zit niets anders op dan wachten!
Bedankt in ieder geval,
x
 
Terug
Bovenaan