wegwerp / wasbare luiers?

Hallo dames!

Heeft iemand ook ervaring met wasbare luiers? Ik heb er wat over gelezen en het spreekt mij wel aan. Via kaatjekatoen.nl kun je ze bestellen bv. Ze zijn vrij duur in aanschaf, maar uiteindelijk ben je goedkoper uit geloof ik.
Het schijnt ook beter te zijn voor het milieu omdat wegwerp luiers moeilijk afbreekbaar zijn. Hoewel je natuurlijk ook de productie en het extra wassen mee moet rekenen.

Mij lijkt het wel wat om wasbare luiers te gebruiken en dan op dagen dat we weg gaan wegwerp luiers. Anders loop je de heel dag met de gebruikte wasluiers in je tas...

Maar goed, iemand ervaringen??

Groetjes, Tes
 
Hoi tes, gaat je kindje straks ook naar het kinderdag verblijf? Veel kinderdagverblijven werken er namelijk niet aan mee, katoenen luiers. Ik wilde er zelf ook aan beginnen maar na het lezen van een hoop onderzoeken blijkt het al met al niet heel veel te schelen in kosten en milieu. Je hebt tegenwoordig ook goede wat duurdere biologisch afbreekbare wegwerp luiers.

Groetjes
 
hoi Tes,

Ja. ik heb goede ervaringen! Mijn dochtertje van 20 maanden draagt ze nog steeds. Het scheelt wel degelijk in kosten en het milieu. (kijk bv op de site van milieu centraal, niet op een site gesponsord door b.v. een luierfabriekant.)
Mijn advies: Koop niet in 1 keer een heel pakket, maar probeer verschillende modelletjes. 2e hands aanschaffen scheelt veel in prijs. Als je b.v. op Marktplaats kijkt staan er regelmatig veel luiertjes op die weinig gebruikt zijn.
Ik heb ook wel een paar luiertjes geprobeerd voordat ik de ideale luier had gevonden en heb er toen bij gekocht. Als we een keer weg gaan of bij de gastouder doen wij ook een wegwerp om hoor.
(En wat heb je een leuke luiers ;-) )

Groetjes
 
Hier absoluut wegwerp, voor het milieu weet ik niet, qua kosten zit je net zo hoog uiteindelijk is berekend!
Alleen al het werk, ik moet er niet aan denken, elke keer een emmer met poepluiers die staan te weken,,brr
Ik krijg de 4e en houd het weer lekker bij pampers!!
Ik ben normaal erg voor het milieu, maar in dit geval kies ik echt voor het gemak,sorry!!
Liefs MJ
 
Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren, wat wasbare luiers betreft. Ik wil heel graag wasbare luiers gaan gebruiken. Beter voor het milieu en ze zien er ontzettend leuk uit.
Kijk eens op de website dragen-en-voeden.nl, daar heb je een forum waar heeeeeel veel informatie te vinden is over wasbare luiers! Ik denk dat ik binnenkort eens een afspraak ga maken met iemand van kaatjekatoen..

Groet Roos
 
Hoi Tes,

Ik heb bij mijn zoontje katoenen luiers gebruikt vanaf het moment dat hij ongeveer 8 weken was toen was hij eindeljk rond de 3 kilo. Het is mij prima bevallen, wel had ik de broekjes want ik had geen zin om steeds de luiers zelf te vouwen. Het aanschaffen heb ik via marktplaats gedaan, want nieuw aanschaffen ben je een vermogen kwijt. Nu heb ik 160 euro betaalt (incl. verzenden) voor de gehele luier periode dus tot 2/3 jaar.
Wat ik op een gegevwen moment wel deed was s'nachts een pamper om want Kyllian plaste dan veel en redde de nacht er niet mee, ook niet met de goedkope luiers.
Nu ben ik 10 weken zwanger en ook nu ga ik ze weer gebruiken. Ik vond het weinig extra werk, na gebruik dierect in een weeksopje zetten, wassen en aan de waslijn drogen en sávonds weer de kast in.

Groetjes Danielle
 
Terug
Bovenaan