Weigeren andere dingen te eten zeker met lepeltje.

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

SInds ik ben bevallen ben ik niet meer op dit forum geweest... Maar sinds deze week lees ik weer mee. Echter is het begonnen met een vraag.
Mijn dochter is 7 maanden (sterk karakter).
Sinds ik ben gaan werken weigert ze afgekolfde uit een fles te drinken, dit terwijl ze dit al met 2 weken zo nu en dan doet. En dat ging prima! Naar mijn mening is dit gewoon een soort protest of het valt samen met van 5 naar 4 voedingen gaan. Want wanneer ik vrij ben drinkt ze ook niet meer.

Ik moet erbij vertellen dat wij de dagen die ik aan een gesloten werk verblijf bij mijn ouders omdat het 50 min. rijden is en kolven lastiger is om op en neer te rijden.

Omdat ik het voor de klas sta heb ik het voordeel dat ik tussen de middag heen en weer kan en geef haar dan de borst. Ik maak haar eerst om 7 uur wakker als ze al niet geweest is voor bv.
Maar omdat ze dan moet wachten tot 12.10 voor ik terug ben vond ik dit vrij lang duren en omdat ze al weigerde te eten van een lepeltje..... fruithapje/warme maaltijd vanaf 4 maanden, moet ze lang wachten, ze is tevreden en heeft er geen probleem mee. Wanneer ik het huis binnen stap, begint ze na 5 min. echt te roepen (op haar manier) om eten, dus wanneer ik er ben heeft ze wel degelijk honger.

Ze krijgt nog volledige borstvoeding (4 keer op een dag omdat ze niet meer hoeft), maar omdat er lange tussen pozen tussen zitten, wilde ik echt wel dat ze ook tussendoortjes binnen krijgt, met als uitloop naar dat er ook weer een voeding weg kan vallen.
Wanneer ik haar brood of een appeltje of banaan in haar handje geef, prutst/speelt ze er wat mee, maar zodra haar mondje het ontdekt en gevoeld heeft is het weer genoeg en krijgt ze dus praktisch er niets van binnen.
We zijn nu nog maar een aantal weken hiermee bezig (zo'n 5 weken, waarvan 3 consequent).

Wie heeft dit ook mee gemaakt en/of tips voor ons?
Want ik wil wel dat ze ook leert om andere dingen te eten, maar op welke manier?

Groetjes Linda

Groetjes Linda

het klinkt alsof het toch eigenlijk best heel goed gaat.

Ik was van plan om te gaan raplyen (dus stukjes geven) maar inmiddels doe ik het maar half, en de andere helft prutjes van een lepel.

En allebij ging erg moeizaam. Hij pakte het eten wel aan, gelukkig stopt hij echt alles in zijn mond, maar opeten ho maar. Dat heeft zeker een maand of zo geduurd. Op een lepeltje ging het een heel klein beetje beter, maar hij wil eigenlijk alleen maar de lepel zelf vast houden en er mee zwaaien. Dat is nog steeds zo. Hij bijt in de lepel zodat ik hem niet meer tureg kan pakken grrrrrrrrr

Na anderhalve maand at hij soms wel 10 hapjes van een lepel, en 1 of 2 hapjes van een stukje liga bijvoorbeeld.

Hij moest wennen, en ik moest nog ontdekekn wat hij wel en niet lust. Ik ben bijvoorbeeld begonnen met wortel, banaan en appel, en voor die dingen doet hij nog steeds zijn mond niet open!

Dus blijven proberen, niet aandringen, nieuwe ingedrienten proberen, komt vanzelf.

Terug
Bovenaan