weigeren bijvoeding

Hallo,

Mijn dochter is nu ruim 6 maanden. Ik ben nu sinds twee weken bezig met bijvoeding. Ze heeft namelijk exceem en we kregen het advies om te wachten tot 6 maanden met bijvoeding.
Ze wil echter er niks van weten. Met broccoli begon ze te kokhalsen, de worteltjes ging iets (?!) beter maar heeft ze ook niet veel van binnengekregen. Boontjes uit een potje, ook niet, bruine bonen uit potje ook niet, kortom een rampje!! Ik heb geprobeerd haar water en diksap te laten drinken ook dit wil ze niet...... Ik weet nu eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet doen. Heeft iemand van jullie een zelfde ervaring?

Alvast bedankt voor je reaktie.
 
probeer eerst wat fruit bv zelf gekookt akppeltje. let op dat je niet gelijk te scherp fruit neemt vanwege darmkrampjes. tegenwoordig zeggen ze dat je eerst groente moet geven maar mijn eerste 2 kinderen moesten eerst fruit. succes en bij sommige kinderen duurd het wennen aan hapjes wat langer, geeft niks het is bij!voeding. ze leven nog gewoon op de melk. maak je niet druk, dat voelt een baby goed aan. probeer anders een ander tijdstip.
 
Hoi het maakt niets uit waar je mee begint. Als je met fruit begint krijgen ze eerst zoet dat lijkt op voeding is ook zoet. Kans is dat het langer duurt voor ze dan aan groente gewent zijn. Maar begin je met groente kan het ook lang duren dus maakt geen bal uit.

Wat je het beste kan doen is een paar dagen achter elkaar het zelfde aanbieden dan kunnen ze rustig gaan wenne aan 1 smaak tegelijk.

Wij zijn nu een maand en 2 weken bezig (met 6 maanden begonnen ivm koemelkallergie en eczeem) en ze at het redelijk tot ze ziek werd kreeg keel en oorontseking dat is nu 2 weken geleden en nog wil ze niet graag eten maar gelukkig maakt het niet uit ze krijgt nog voledige bv.

En zoals je zelf al zegt dit is BIJ voeding dus geen maaltijd.

groetjes en succes joyce mama van Mara 7 maanden
 
Je kind komt in ieder geval niet snel iets te kort als je gewoon borstvoeding (als je kindje honger heeft en geen hap wil) blijft geven.

Net als Joyce denk ik dat je eerst 1 groente moet proberen tot ze dit lust en dan pas met een ander hapje beginnen. (Zo heb ik het ook geleerd op school, HBO-verpleegkunde) Kinderen kennen op die leeftijd alleen de smaak van melk, dus het maakt niet uit dat je dagen achter elkaar alleen maar worteltjes of alleen maar broccoli geeft.

Succes!
 
Nee, ik geef geen borstvoeding meer.....maakt niet uit. Het blijft inderdaad bijvoeding. Ik heb inderdaad worteltjes een aantal dagen achter elkaar geprobeerd, maar helaas dit werkte niet. Nu las ik laatst ook dat het misschien helpt om even twee weken te stoppen. Misschien dat maar eens proberen.
 
Terug
Bovenaan