Weigeren fles en borst. Sprong 2?

Onze dochter is bijna 10 weken oud en zit volgens de Oei ik Groei app nog middenin sprong 2. De borstvoeding verliep alles behalve soepel maar we hebben het samen toch mooi voor elkaar gekregen (met hulp van tepelhoedje en veel geduld, haar helpen met aanhappen etc). Wel sinds anderhalve week de bv aan het afbouwen, heel langzaam steeds 4/5 dagen per voeding.

Sinds gisteren weigert ze alleen zowel fles als borst en zet ze het op een krijsen.. Pas na een kwartier/half uur krijg ik haar toch aan het drinken. Frusterend voor ons allebei. Tussen voedingen is ze wel vrolijk maar slaat ook snel om naar huilen en bij je willen zijn. Ook de slaapjes overdag lukken amper en 's nachts er ieder uur uit voor troosten/speentje.

Herkent iemand dit??

Ik herken dit nu. Mijn boy is 9 weken en denk zelf dat hij nu in/richting sprong 3 gaat/is. Met de vorige sprongen wilde hij meer drinken en nu juist dit. 

Volgens mij is dit ook precies de periode waarin ze de zuigreflex verliezen,  dat kan ook het probleem opleveren.  
Zoek desnoods even contact met een lactatiekundige, die kan meekijken bij voedingen en ook uitleg geven over wat je kunt met het wegvallen van die reflex.
Sterkte! 

Hier ook ineens een slecht drinkend meisje! Morgen is ze 9 weken en ze drinkt heel lang maar blijft onverzadigbaar. Aanhappen wil ook niet meer lukken en ze gooit zich er steeds af en huilt dan meteen en overstrekt zich ook.Normaal laat ik haar dan een boertje doen maar dat lukt door het huilen ook niet ☹️

Ze drinkt al 2 weken langer en aanhappen gaat ook al langer niet meer zo soepel, maar sinds 2 dagen lukt het dr soms helemaal niet meer

Fles gaat gelukkig wel beter, ik ben ook aan het afbouwen. Net 2 dagen begonnen met het afbouwen van de middagvoeding. Maar door het slechte drinken heb ik de hele dag door flinke stuwing

Ik heb het er met iemand van het consultatiebureau net over gehad en die vertelde me dat het waarschijnlijk het wennen is aan de fles. Voor de borst moet ze meer moeite doen en daarom kan ze ineens zo moeilijk aanhappen en zeurderig zijn op het begin. Na een tijdje drinkt ze bij mij meestal toch wel, is dit bij jou ook?

Ze gaf als tip om van te voren te kolven heel kort om de melk al op te wekken, of een tepelhoedje gebruiken. Ze dacht dat dit uiteindelijk wel over zal gaan als ze de combinatie fles en borstvoeding wat meer gewend is. (Ik bouw alleen de middag en nachtvoeding af)

Terug
Bovenaan