weigeren fles, geef ik teveel met 6mnd?

Beste ouders,

Onze dochter is nu 6 maanden en krijgt nu opvolgmelk Friso 2. Haar voedingsschema ziet er als volgt uit:
07.00/07.30:  120 ml fles
10.30                 :   fruithapje (half potje)
11.30                  :   120 ml fles
15:30                 :   120 ml fles
18:00                 :    groentehapje (half potje)
20:00                 :   120 ml fles

Het ging lange tijd goed, alleen nu weigert ze de fles van 11.30 en van 20.00, na lang aandringen (soms wel een uur) drinkt ze iets, maar laat meestal minimaal 60 ml staan. Geeft ik haar dan teveel? Moet ik al een fles eraf halen?

Ik weet het even niet meer. Ze slaapt overigens wel gewoon door tot een uur of 7.00 's ochtend, ook al heeft ze maar 30 of 40 ml gedronken om 20.00 uur....

Bedankt voor jullie reacties alvast!

Groeten Nathalie
 
hoi nathalie

mijn dochtertje is nu 8 mnd en heeft ook wel n,s van die rare fratsen. wou ineens geen middag, flesje niet leeg drinken, waarschijnlijk omdat ze last had v d tandjes.
dan hebben ze vaker minder honger vooral warm eten dus ook een warme fles smaakt ze dan niet zo. tip geef wat meer fruithapje een  sapje of geef de fles koud dat kan met de opvolgmelk je kan t groentehapje ook koud geven maar dat lijkt me niet zo lekker maar ja... en soms hebben ze gewoon minder honger. ik maak me nu niet meer zo druk als in het begin m,n dochterje is zeker niet mager laatste x cb 8775 gr en 69,5 cm.
10 uur: 180 cc met pap, tussen 1 en 2 bordje pap of boterham met melk
tussen 3 en 4 fruithapje tussen 6 en 7 groentehapje. 22 uur laatste fles
de tijden lopen een beetje uiteen omdat ze na de eerste voeding slapen gaat tussen 11 en 12 en dan wordt ze wakker tussen 1 en 2.
gr donna
 
Terug
Bovenaan