weigeren flesje

hallo wie heeft de oplossing .in januari ga ik weer werken en mijn
dochter van 13 weken .die nu nog borstvoeding krijgt weigert de
fles.   nu heb ik natuurlijk al van alles geprobeerd . de avent
speen de 1.2.3. stand en ook de bibi omdat de bibi speen van zachter
materiaal is .en mijn man .schoonmoerder ,buurvrouw.hebben toen als
eens haar het flesje met afgekolfdemelk. gegeven zonder veel succes .
mijn dochtertje hanteerd de borstvoeding techniek ook op de speen van
de fles . wie herkent dit probleem en heeft een oplossing!  
 
Hallo

Ik herken dit helemaal.!! mijn dochter is geboren en mijn borstvoeding liep perfekt, produceerde zelfs te veel. Van iedereen en overal las ik het advies, de eerste 6 weken geen speen of tut geven,dit ivm speen/tepelverwaring.
Ik heb mij hier netjes aangehouden. ( weet wel bij een 2de eventuuel dat ik dat toch anders ga doen en wel eerder ga proberen , maar ieder kindje is weer anders. bij mijn zus deed de 1ste het gelijk, de 2de heeft ze problemen meegehad en wilde de fles niet pakken ook vanalles geprobeerd, en de 3de gelijk af en toe flesje gegeven en zonder probleem.

Wij hebben echt alles geprobeerd. met een lepeltje naar binnen geven, met een spuitje, dat ging nog best goed. een slaapshirt van mij gegeven aan die gene die   de fles ging geven, zodat het mijn   geur was. zittend,half liggend, liggend, en zelfs lopende de flesgeprobeert te geven.in borstvoedingshouding  maar niks wilde ze. het merk doodie heeft een tepelvorm speen, deze heb ik aangeschaft, maar het maakte niks uit. ik heb zelfs via via een borstfles gehad. dat was een halve borst van silicone met een tepel eraan. dan kon het gezichtje van het kindje erin duiken net als bij je iegenborst.

Toen ik ging werken was ze 15 weken oud, hadden wij een probleem. mijn moeder is zelfs 3 keer 15 knm gaan rijden om bij mijn werk te komen om te voeden in de auto,want ze wilde echt niet uit de fles, en huilde de hele ochtendzat 6 uur zonder voeding.met lepel en alles wilde toen niet. wel doorgezet, want wat ze overdag niet krijgen halen ze s'avonds in, ik zat echt wel 2 uur met haar aan de tiet met tussen pauze.

met 4 mnd oud is zij 2 dagen bij het kvd verblijf gekomen voor mij gaf dat rust, want ik ging er 2 keer per dag heen om zelf te voeden, nu hadden we nog maar 1 dag strijd en sávonds haalde ze het in. toen ze bijna 5 mnd was , ineens ging het!! ze zag oma met de fles komen en ze gooide haar speelgoedje uit haar handen en greep de fles en slok hem leeg. mijn moeder durfe haar d efles niet uit haar mond te halen voor de lucht want zometeen pakte ze de fles niet meer. dit ging 2 weken zo en toen deed ze zelf de mond in en de mond uit en pakte hem daarna gewoon weer.

als ik een middagje weg ga met een vriendin dan wil ze bij haar papa d efles niet , alleen bij oma. gelukkig maar. want nu ze bijna 5 mnd was en ik s'middags weg was gaf haar haar gewoon haar fruithap dan had ze toch wat binnen.

Ze is nu 7.5 oud en nog steeds BV en flesje alleen bij oma. maar bij haar papa niet, maar daar maken wij ons geen zorgen om want een fruithap. toetje of warmehap gaan erdan maar in.

Ik zou als jou was, proberen of het wil met een lepeltje, een shirt van jou waar jou luchtje aan zit. lopend, zittend, liggend de fles proberen te geven.wie weet wel in borsthoudings voorkeur bij iemand handers en de fleskomt onder de arm van de gever vandaan.
En wie weet zodra je ga werken dat je baby het ineens doet. je weet maar nooit. en je weet s'avonds haalt het gewoon de voeding in.
veel succes, ik hoor het wel van je.



 
Hoi Hoi,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen ik ben aafje moeder van cornelis-jan. Ben van het novemberforum 2005..

Wat je ook kan proberen is een tepelhoedje. Die doe je over je tepel en dan heeft je kindje toch het gevoel dat het aan de  tepel ligt te zuigen. De overgang van tepelhoed naar speen is dan niet zo groot.
Hopelijk helpt dit   oh ja je kan ze overigens kopen bij de apotheek of de echte drogisterijen.

groetjes aafje
 
hallo

Ja dat heb ik ook nog geprobeerd een tepelhoed, maar dat was ook geen succes, de kleintjes hebben dat soms ook door dat dat niet een echte tepel is maar ook een stuk plastic, maar zeker proberen. ik deed het eerst aam mijn borst en als ze even losliet snel het tepelhoedje er tussen schrijven, maar ze had het wel degelijk door. zelf vond ik van het tepelhoedje dat het tutje te lang was en te hard.

succes
 
Hoi,

Voor jou is het natuurlijk een probleem, maar eigenlijk ook een compliment; je kindje wil gewoon lekker bij jou drinken :) . Op www.borstvoedingsforum.nl vind je veel goede tips betreffende flesweigeren; deze kun je bovenaan het forum vinden onder 'Artikelen & links'.

Het gebruik van tepelhoedjes lijkt een mooie tussenstap, maar heeft veel nadelen. Het wordt moeilijker voor je kindje om de borst goed leeg te drinken. Bovendien kan je kindje zich een andere drinktechniek aanwennen, waardoor het moeilijker kan zijn om haar weer goed aan de borst te krijgen. Ook mis je het directe lichaamscontact, dat zo belangrijk is om een toeschietreflex op te wekken. Al deze factoren tezamen kunnen ervoor zorgen dat je melkproductie behoorlijk afneemt, waardoor je uiteindelijk niet meer aan de vraag van je kindje zult kunnen voldoen.

Succes!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Mijn zoontje (Rohan  nu 5 maanden) weigerde ook de fles, hij wilde absoluut alleen maar the real thing. Zelf werd ik er onwijs zenuwachtig van dat ie niet wilde drinken en daardoor verzetten hij zich nog meer. Mijn man werd ook helemaal gek van mijn gedrentel om hem heen. We hebben afgesproken dat ik het huis uit ga als  Rohan de fles krijgt.  Het was evengoed nog een gevecht maar nu geeft het geen problemen  meer; hij wisselt tiet en fles nu zonder probleem.  Mijn advies is dan ook: elke dag oefenen en volhouden ook al is het een heel zielig gezicht en voor jouw gevoel de oplossing zo dicht bij (even aanleggen). heel veel succes
 
Terug
Bovenaan