weigeren melk

Heeft iemand het eerder meegemaakt dat een baby van 4 maanden de fles weigert?
Kan het zo zijn dat ze is uitgekeken op de melk? Of is ze daarvoor nog te jong?
 
hai,
ik heb het zelfde probleem met onze zoon van 10 maanden. hij is pas ziek geweest en heeft last van zijn keel gehad. Hiervoor hebben we medicijnen gehad. Dit lijkt nu beter te gaan maar nu drinkt hij al 1 week geen melk. De eerst 2 dagen amper wat betreft vocht... maar dit gaat nu al beter.
De ochtend fles met pap drinkt hij vanaf vanochtend nu wel, maar nog steeds geen melk... Hoe lang kan en mag hij dit volhouden??? We geven hem nu al vitamine d extra want dit zou anders in het melk zitten. We hebben echt alles al geprobeerd!! Verder eet hij nu wel goed ook zijn yoghurt behalve die totale 350 cc melk niet!! (de middag en avond fles) Wie weet er raad?

een bezorgde moeder

 
In de hoop dat ik kan helpen zal ik jullie vertellen wat ik allemaal geprobeerd heb om mijn zoontje (nu bijna 10 maanden) melk te laten drinken. Vanaf zijn geboorte dronk hij al slecht, maar hij was prematuur en `dat komt nog wel, hij heeft wat meer tijd nodig`. Wilde geen moedermelk, maar met veel geduld dronk hij die uiteindelijk dan toch. Rond 4 maanden, precies zoals bij jou, Anoniem, weigerde hij ineens elke fles (hij kreeg toen al flesvoeding). Drie maanden en 6 merken flesvoeding later wilde hij nog steeds geen melk. Wat we allemaal geprobeerd hebben vanaf 4 maanden, is dus: andere merken (misschien is ie echt uitgekeken op die melk), flesje door iemand anders laten geven, warm of koud en alle gradaties daartussen, een smaakje toevoegen (vanille, chocolade of koekjesmeel), met de uren schuiven, een andere fles of speen, aan een bekertje al dan niet met een tuitje, sojamelk of karnemelk of gewone koemelk zelfs, dwingen of niet dwingen, een papje met de lepel,... Je kan het zo gek niet bedenken of we hebben het geprobeerd. Maar hij is nu dus bijna 10 maanden en nog steeds geen melkdrinker. Hij drinkt nu ongeveer 400ml melk per dag (te weinig dus, maar ik ben er al dolgelukkig mee vergeleken met de 50ml van een paar maanden terug), maar gelukkig is hij oud genoeg voor yoghurt en pudding, wat hij wel graag lust.

Anoniem die de vraag stelde, zit je zelf met dit probleem of was het gewoon een algemene vraag? In het eerste geval: probeer je kindje fruit of groente te geven zodat het toch iets te eten krijgt, eventueel een beetje melk erdoor mengen (vond mijn zoontje erg vies, maar het is te proberen) of probeer eens bledilac van bledina meet vanillesmaak, dat mag vanaf 4 maanden en lukte hier wel af en toe...

Voor de rest, dames, veel succes en sorry voor het lange verhaal, maar ik weet exact wat jullie doormaken.
Groetjes,
Marian
 
Mijn dochtertje heeft 2 avonden gehad, dat ze gillend huilde, want ze wilde niet drinken. Ze is de eerste dag met maar 3 flessen naar bed gegaan, terwijl ze 5 flessen kreeg. Na die 2 avonden is het niet meer voorgekomen, ze zat blijkbaar in haar regeldagen want ze wilde meer drinken per fles naderhand
 
Mijn dochter had ook met 4 maanden niet zo veel zin meer in melk.
We zijn toen met fruit begonnen, en dat hielp. Niet alleen genoot ze van het fruit (en nog trouwens), ze ging ook haar flessen beter drinken.
En anders kun je misschien een klein hapje fruit of een slokje diksap door de melk doen, zodat het een ander smaakje krijgt? Wie weet helpt het

Succes
Mirjam
 
onze zoon had dit ook met 4 maanden, duurde 1-2 weken en nu drinkt hij als nooit tevoren, dus het is een fase, kun je ook lezen in het oei ik groei boek, komt vanzelf weer goed.
 
Terug
Bovenaan