In de hoop dat ik kan helpen zal ik jullie vertellen wat ik allemaal geprobeerd heb om mijn zoontje (nu bijna 10 maanden) melk te laten drinken. Vanaf zijn geboorte dronk hij al slecht, maar hij was prematuur en `dat komt nog wel, hij heeft wat meer tijd nodig`. Wilde geen moedermelk, maar met veel geduld dronk hij die uiteindelijk dan toch. Rond 4 maanden, precies zoals bij jou, Anoniem, weigerde hij ineens elke fles (hij kreeg toen al flesvoeding). Drie maanden en 6 merken flesvoeding later wilde hij nog steeds geen melk. Wat we allemaal geprobeerd hebben vanaf 4 maanden, is dus: andere merken (misschien is ie echt uitgekeken op die melk), flesje door iemand anders laten geven, warm of koud en alle gradaties daartussen, een smaakje toevoegen (vanille, chocolade of koekjesmeel), met de uren schuiven, een andere fles of speen, aan een bekertje al dan niet met een tuitje, sojamelk of karnemelk of gewone koemelk zelfs, dwingen of niet dwingen, een papje met de lepel,... Je kan het zo gek niet bedenken of we hebben het geprobeerd. Maar hij is nu dus bijna 10 maanden en nog steeds geen melkdrinker. Hij drinkt nu ongeveer 400ml melk per dag (te weinig dus, maar ik ben er al dolgelukkig mee vergeleken met de 50ml van een paar maanden terug), maar gelukkig is hij oud genoeg voor yoghurt en pudding, wat hij wel graag lust.
Anoniem die de vraag stelde, zit je zelf met dit probleem of was het gewoon een algemene vraag? In het eerste geval: probeer je kindje fruit of groente te geven zodat het toch iets te eten krijgt, eventueel een beetje melk erdoor mengen (vond mijn zoontje erg vies, maar het is te proberen) of probeer eens bledilac van bledina meet vanillesmaak, dat mag vanaf 4 maanden en lukte hier wel af en toe...
Voor de rest, dames, veel succes en sorry voor het lange verhaal, maar ik weet exact wat jullie doormaken.
Groetjes,
Marian