Weigeren om sap te drinken - 10 maanden

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn dochter is 10 maanden en eten en melk drinken gaat allemaal prima. Het enige wat ze echt steevast weigert is het drinken van sap of water. Zodra ze proeft dat het geen melk is gaan ze zitten spelen, maar drinken ho maar. Ik heb geprobeerd om het in de fles te doen, een tuitbeker, maakt allemaal niets uit. Zeker nu het warmer weer wordt wil ik toch wel graag dat ze tussendoor gaat drinken.

Heeft iemand tips?

Groetjes, Nicole

Hoi Mamaniek,

Tijs nu bijna 7 maanden heeft precies hetzelfde.
Ook drinkt hij zijn fles niet altijd helemaal leeg en dan zit hij rond de 500 ml op een dag. Rijstebloem in de fles vindt hij erg lekker, dus dan krijgt hij een fles van 240 ml.
Maar ook ik maak mij zorgen.

Maar wat gebeurde er vanmiddag....
Ik was buiten en had fruithap en sap meegenomen en na zijn fruithap had hij nog erge trek. Ik gaf hem het flesje sap (70 ml, ik probeer het elke dag) en prompt dronk hij het helemaal leeg. Ik stond echt versteld. Misschien wil hij morgen weer niet, maar wie weet.

Ik zou het blijven proberen.

Paar dagen geleden probeerde ik het met een beker. Hij kreeg wel degelijk wat binnen, maar dat is nog niet echt voor zijn leeftijd.

Succes ermee,

Groetjes Leonie

Met het warme weer kun je ook water met een beetje melk erdoor geven als extra. Ook extra water bij de fles is misschien een oplossing.
Mijn dochter drinkt haar flessen niet als ze tussendoor iets heeft gehad. Ik geef haar dus extra water bij de fles en een schepje minder voeding, dit werkt bij haar goed.

Wat je eventueel ook zou kunnen proberen is wat roosvicee/diksap door de melk heen te doen. Eigenlijk maak je dan een soort yogidrink maar dan een stuk gezonder.
Mijn dochtertje wilde ook pertinent geen diksap, ook wel ff geprobeerd maar ze weigerde dit steevast ik ben gewoon overgegaan op roosvicee en dat ging gelijk goed.
Sucses ermee.

Terug
Bovenaan