weigeren van eten

De laatste tijd weigert Evy regelmatig eten, zelfs koekjes. Ik vind het zo raar. Bijvoorbeeld vandaag hebben we hetzelfde gegeten als gisteren. Gisteren heeft ze het gewoon gegeten en vond ze het lekker, maar vandaag wilde ze alleen het vlees.
Er zijn ook dagen dat niks goed is van eten, en de volgende dag is er niks aan de hand.
Zou dit misschien komen omdat ze nu verschillende smaken kent en voorkeur heeft voor eten?
En hoe los ik dit op, want het schiet natuurlijk niet op dat ze 's avonds alleen maar vlees eet en geen groente en aardappelen/rijst.

Alle tips zijn welkom!

Het machtsspelletje is bij jou ook begonnen zie ik wel hahah. Ze hebben door dat ze kunnen weigeren. En dwingen helpt weinig. Ik laat hem dan gewoon alleen eten wat ie wil en probeer het de volgende dag opnieuw. Ook het koekje wordt hier regelmatig geweigerd , 5 minuten later pakt hij het gerust wel aan. Ik geef hem wel nog een extra fles als hij heel weinig gegeten en gedronken heeft. Soms laat hij al het warm eten staan en vervang ik het door een fles. De volgende dag eet hij meestal dan wel weer normaal. Ik geef hem wel zijn pap als hij geen zin meer heeft in zijn eten. Die pakt hij meestal nog wel. Echt heel veel tips heb ik niet voor je, maar ik blijf hem gewoon wel hetzelfde voorschotelen. De ene keer pakt hij het wel, de andere keer niet. En hij heeft wel voorkeur voor wat hij eet, maar tot nu toe lust hij wel alles. Ik moet er wel bij zeggen dat Tjerk niet dagelijks vlees krijgt. Ik denk zo'n 2 a 3 keer in de week dat het alleen groente met aardappelen is.

Hier hetzelfde. Soms weigeren. Ik ga maar een beetje mee in zijn flow. Een hier helpt het heel vaak om het 5 of 10 minuten te laten staan en dan nog eens te proberen.

pff om gek van te worden! na een half bordje slaat mevrouw de lepel weg en heeft ze kee reen potje gaat ie helemaal leeg!
alleen pasta's vind ze heerlijk.
ook wij laten het 5 minuten staan als ze niet wil eten en gaan dan zelf eten. tja zien eten doet eten en dan gaat er toch wat in

hier ook, als hij echt niet wil dan jammer dan en probeer het later dan nog een keer. soms toch met "geweld"enkele happen erin proppen, vaak als het in zijn mond zit eet hijhet op maar ja wordt vaak afgeleid door de andere 3. succes ermee

Het is ons vandaag opgevallen dat ze haar eten niet wilt eten zolang er nog vlees op tafel staat of op ons bord ligt. Toen er geen vlees meer te zien was, heeft ze netjes haar hele bord leeg gegeten. Hopelijk was dat het probleem!

Terug
Bovenaan