weigeren van kunstvoeding

A

Anoniem

Guest
ik probeer nu al een paar dagen om mijn zoontje van 3 maanden te laten wennen aan de fles ,maar hij wil absoluut niet.

Hebben jullie nog tips voor wat ik het beste kan doen ?

Ik heb geen ervaring met je probleem. Heb wel even zitten denken en zou je ook kv met bv mogen mengen? Dan zou je misschien eerst half om half kunnen doen ofzo.
En drinkt je kindje wel borstvoeding uit de fles? Anders zou je daar eerst ook mee kunnen oefenen.

Heel veel succes!
Groetjes Babs

Hoi hoi,

Ook wij hebben hetzelfde probleem gehad (nu nog wel een beetje) In het begin dronk hij wel redelijk kunstvoeding na 6 maanden volledig borstvoeding te hebben gehad. Vervolgens was hij gewoon een tijdje uitgekeken op de fles.

Het hielp bij ons niet om aan te dringen om toch te drinken. Hij deed zijn mond niet open. We hebben het toen maar zo gelaten, weinig melk drinken (wel elke keer opnieuw aanbieden) en op een gegeven moment dronk hij de flesjes weer leeg. Het was gewoon een fase denk ik.

Wel vervelend natuurlijk omdat melk wel goed voor ze is, maar goed kinderen hebben een eigen wil en als dat geen melk is dan drinken ze niet.

Borstvoeding is natuurlijk het lekkerste!! Dat voorop gesteld.
Als je toch graag wilt overstappen naar (gedeeltelijk) kunstvoeding, wordt altijd geadviseerd om het niet zelf te geven (baby ruikt jouw borsten, zeg maar), maar bijvoorbeeld door de papa (zelf ook uit de ruimte gaan). En je beeb de tijd geven om er aan te wennen..... gebruik je 'gewone' kunstvoeding (hypo-allergeen bijvoorbeeld schijnt erg vies te smaken....).
Succes!

Terug
Bovenaan