weigeren van lepel

na 6 maanden enkel borst was de tijd voor het eerstje fruithapje aangebroken. mijn dochter vindt het eten maar niks en went haar hoofd af bij het zien van de lepel. tips?
 
Hallo
Onze dochter moest in het begin ook niks weten van haar fruithap. Totdat we de fruithap iets opwarmde in de magnetron, iets warmer at ze het smakelijk op. Het is ook wel een overgang van warme melk naar koude fruithap...Met het echte happen van de lepel heeft ze geen moeite gehad dus daar heb ik geen kant&klare tip voor, maar misschien helpt het als ze soms met de lepel speelt? Zo went ze er vast wat aan.
Succes ermee
 
Bij mijn dochter idem dito. Misschien moet ze er gewoon nog aan wennen en snapt ze nog niet zo goed wat ze met die lepel moet ;-) Wat ik ook wel doe, is het eten met mijn vinger geven.

Groetjes,
Pauline
 
Bij ons heeft een ander halve week geduurd voordat ze de 'pap' die op de lepel zat door slikte. Elke dag 1x proberen, ze doet nog niet haar mondje open maar ze slikt het nu wel door. Ze is nu bijna 5 mnd en met 4 mnd ben ik dus begonnen met pap. Met de rest wacht ik nog ff tot 6 mnd en als ze er dan nog niet aan toe is wacht ik gewoon nog ff. Niets overhaasten vind ik altijd maar. Het schijnt dat ze er echt aan toe moeten zijn.
 
Hallo,

Ten eerste complimenten voor 6 mnd volledige bv! Verder is het uiteindelijk toch een kwestie van wennen, zoals de anderen ook zeggen, maar wat ik nog even wilde vermelden is dat tot 1 jr de melkvoeding het belangrijkste deel van de voeding is. Tot 1 jaar zijn kinderen ook zuigelingen. In pincipe kan een kind tot zijn eerste verjaardag zonder al teveel problemen prima leven op enkel bv. Bijvoeding heet niet voor niets BIJvoeding. Ik zou het gewoon rustig blijven proberen en niet teveel pushen.

Mijn dochter eet ook pas redelijk fruit vanaf 7 mnd en groente pas redelijk van ruim 8 mnd en brood is ze nog steeds niet dol op. 2 of 3 stukjes en dan houdt ze ermee op... Ach, dat zal ook wel komen.

Groetjes en veel plezier met het hele bijvoedingsavontuur.
Henrike, mv Justin (2,5 jr) en Anique (9mnd)
 
Terug
Bovenaan