weigeren vast voedsel

A

Anoniem

Guest
Onze docher is nu 6 maanden en krijgt nog 5 flessen melk. Vanaf vorige week proberen we haar vast voedsel te geven. Begonnen met banaan (3 dagen) daarna peer, daarna gemengd. Toen maar wat warms: brocolli en vandaag maar een stukje rijstwafel. Bij alles wat ze binnen krijgt griezelt ze en vervolgens gaat ze dan braken. Aangezien dat ze al redelijk veel spuugt, we gebruiken nutriton, zijn we zuinig op wat ze aan melk binnenkrijgt. Het is ons 4e kindje, dus ervaring genoeg, ook in mijn werk als verpleegkundige. Verder is ze gezond (denk alleen lichte reflux). Wie heeft tips?

Hmm, best lastig. Blijkbaar is ze er nog niet helemaal aan toe ofzo. Lukt het haar wel om van een lepeltje te eten? Anders zou je eens een melkvoeding met een lepel kunnen geven (bijv. pap van maken, weet niet of dat gaat?).
Wat ik vaak heb gelezen bij dit soort problemen, is dat het ene kind er eerder aan toe is dan het andere kind. Het komt vanzelf, zeggen ze!

Succes
groet
Mandarijn

Ik zou het wel aanbieden het is tenslotte alleen maar proberen tot een jaar he. Dus nog absoluut niet van belang dat ze heel maaltijden wegwerkt.

Als je haar laat aanrommelen met bv een gekookt stuk bloemkool eet/proeft ze dat dan uit zich zelf?

Verder hier ook reflux waar ze zo goed als overheen is geloof ik dus ben benieuwd hoe het straks gaat met de bijvoeding.

Oja gaat het ene eten beter dan het andere?
groetjes joyce

Terug
Bovenaan