Weigeren

Hallo

MIjn dochter van 1 1/2 jaar is een hele slechte eetster en drinkster.
Ze eet sòchtends wel haar pap +/ 150cc en drinkt nog een fles warme melk van ong 100cc
Daarna wil ze eigenlijk heel de ochtend bijna niets drinken, fruit wat ik haar aanbied eet ze 2 of 3 stukjes van en dan moet ze niet meer.
Tussen de middag eet ze krap 1 boterham en drinkt ze ong 5 slokjes fruitmelk of gewone melk
Na het slapen krijgt ze een flesje van ong 120cc en die drinkt ze de ene keer wel op en de andere keer maar 60cc
Haar avond eten is helemaal een ramp, ze wil het nl allemaal zelf doen maar daardoer gaat er bijna geen hap in, ik laat het haar wel zelf doen, maar ik vind dat wel moeilijk hoor, ik geef haar tussendoor een paar hapjes maar ze heeft er al snel genoeg van en dan stop ik er miaar mee (met de nodige frustraties)
Haar toetje gaat er wel in.
Dus ik vind over de hele dag genomen +/ 370cc melk en een paar slokjes van dit en een paar slokjes van dat wel erg weinig en haar groentes krijgt ze ook maar met mondjes maat binnen
Hoe doen jullie dat met jullie kindjes die niet willen eten of   drinken?
Ik wil het heel graag weten

Alvast bedankt voor jullie tips
 
Hoi,
Bij mijn oudste had ik dit probleem ook een tijdje. Toen ben ik in het groeiboekje van consultatieburo gaan kijken. Daar stond een schema in van wat er +/- gegeten en gedronken moest worden op een dag en toen bleek dat hij eigenlijk wel voldoende binnen kreeg. Als jouw kindje over de hele dag tevreden is heeft ze mischien wel genoeg aan wat ze eet en drinkt. Volgens mij kan je er niet zoveel aan doen, behalve opletten wat je tussendoor geeft en geen drinken vlak voor het eten. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Groetjes
 
Terug
Bovenaan