weigeren?

Sinds maandag weigert alicia ineens eten!!
Dan zitten er nog 5 happen fruit in t schaaltje en dat wil ze ineens niet.. gaat ze wild schudden met haar hoofd. En wegdraaien van de lepel of ze doet haar hand voor der mond.
En als er dan toch nog een hap ingaat gaat ze kockhalzen of spuugd t er weer mee uit.

Ze doet dit ook met brood, pap en zelfs met de fles. Al heeft ze soms nog maar 5 happen/slokken op...

Kan iemand me er misschien mee helpen??

hier wil iemand de laatste 3 dagen geen warm eten meer... de rest wel... brood ook niet.. .2 stukjes als ik geluk heb 3... maar hij voelt zich ook niet helemaal lekker.. is beetje erg verkouden.

gewoon niet geven.. je moet eten geen drama maken want dan maak je het alleen maar erger.

jij hebt de ene dag toch ook meer trek dan de andere keer.
wil ze niet meer dan niet haar trek komt wel weer

Ze komt erachter dat ze over eten controle kan hebben en die eist ze dan ook. Laat maar lekker gaan, wil ze niet, dan niet. als je er een machtsstrijd van maakt (ik ben je mama en ik zeg dat je gaat eten) verergerd het alleen maar. Connor doet het met de fles....... hij komt geen vocht tekort dus ik vind t goed.
Volgens mij kan alicia ook wel tegen een stootje en komt ze niks tekort dus lekker laten gaan! Tot eten dwingen heeft volgens mij alleen maar tot effect dat ze later geen maat meer weten te houden en veel te veel gaan eten met alle gevolgen van dien.....
succes, ik snap dat je als mama graag wil dat je meisje graag eet maar het komt goed!

Liefz Esz

Gewoon niet meer geven, een kind eet wat het wil/nodig heeft en is geen strijd waard, zolang een kind voldoende drinkt en verder zichzelf is, niks aan doen!

Eten gaat zowiezo met periodes, zie dat bij alle kinderen hier, ongeacht de leeftijd!
Wil je niet? prima dan niet, over ..uur eten we weer dus tot die tijd niks anders!

Ik ben mee eens met MJ.
Mischiem heef Alicia ff voeldoende.

probeer iets later anders geven koekje ,fruit of flesje melk.

Maak niet uit het volgorde hoor!! als genoeg drink.
succes

Terug
Bovenaan