weigering borstvoeding

Beste moeders,
Ik ben voor het eerst na de bevalling weer ongesteld geworden maar nu wil mijn dochtertje niet meer bij mij drinken. Zou de smaak van de melk misschien anders zijn? Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt of zijn er suggesties? Alvast bedankt!
 
Ik geef al 10 maanden borstvoeding en ben 2 keer ongestelt geweest, maar ze drinkt nog steeds dus denk niet dat het er iets mee te maken heeft. Ik wens je in ieder geval veel sterkte.
 
Hoi Alexandra,

Het heeft er wel degelijk mee te maken hoor. Ten eerste kan het anders smaken en ten tweede is de productie misschien wat minder door je menstruatie.

Ik was 6 weken na de bevalling weer ongesteld en iedere maand is het hier het zelfde liedje. Mijn productie loopt terug waardoor ze ongeduldig word aan de borst en los laat en daarna weigert. DIt duurt een paar dagen en dan is alles weer normaal.

Groetjes joyce mama van Mara 7 maanden
 
Hoi,

Ik heb ook lang borst gegeven. 10 maanden. En elke keer als ik ongi was, wilde hij niet drinken.
Ik heb ook contact gehad met een lactatiekundige en die zei dat ze vaak slechter drinken als je ongesteld moet worden/bent. De melk smaakt anders en jouw eigen geur is ook anders. Het heeft er dus wel mee te maken.
 
Terug
Bovenaan