Weigering Flesvoeding

Mijn zoon (12 weken) weigert bijna elke keerde flesvoeding (met afgekolfde melk). Vanaf week 8 zijn we hiermee bezig. Ik heb al diverse flessen en spenen geprobeert. Wie kan mij helpen aan een gouden tip?
 
Hoi Simone,

Sorry, geen gouden tip. Mijn dochter heeft hetzelfde gedaan. Je kunt proberen een vaste persoon het flesje te laten geven en dat ben jij dan niet zelf: op een gegeven moment dronk Ella bijvoorbeeld wel bij papa en bij 1 crecheleidster, maar bij niemand anders.

Verder kun je vanaf 4 maanden proberen er pap van te maken met rijstebloem, dan kan hij het van een lepeltje eten: dat ging bij ons soms niet onaardig.

Nu Ella nog maar 1 keer borstvoeding krijgt gaat het overigens goed, maar ze is nu ook al 9 maanden en we hebben lopen modderen tot een maand of 8 hoor.

Verder gaf ik vlak voordat ik naar mijn werk ging (3 dagen per week) de borst en vlak na thuiskomst ook meteen, maar ik ben ook wel 's middags rond een uur of drie opgebeld door de creche omdat mevrouw daar nog NIETS gedronken had. Je kunt nog kijken of hij wel water wil drinken uit de fles, als je je zorgen maakt over uitdroging.

Succes,
michelle
 
Hoi,

Ook geen gouden tip.
Als moeder de fles geven is vaak moeilijk omdat je kindje weet dat er iets is wat hij liever wil. Ze kunnen erg zinnig zijn. Pap was bij ons een uitkomst. Dat scheelde een voeding.

Zomaar op eens dronk onze zoon, toen hij 7 maand was uit de fles.

Dus wie weet, er is hoop?!
 
Hoi,
Ik heb hoop ik wel de gouden tip. Mijn dochter van 4 maanden wilde ook al een tijdje geen flesje (met gekolfde melk). Iets van 6 weken geleden dronk ze nog wel de fles. Heel raar. Maar we hebben vandaag in Duitsland rubberen spenen gekocht (van NUK) en dat was helemaal geen probleem! Die zijn wat groter en de melk komt er aan de bovenkant uit. De spenen lijken iets meer op een tepel. Misschien dat Prenatal ook van die rubberen spenen heeft? Ik heb ze zelf nog nooit gezien in Nl.
Ik moet volgende week weer werken, dus dan is het wel fijn dat ze de fles wil, anders moet ik de hele tijd naar huis komen.
Succes ermee!

Groetjes Simone
 
Hallo,

Simone heel erg bedankt voor de gouden tip. Mijn dochter(vijf maanden) weigerde ook de fles, ik heb uren met haar gezeten zonder resultaat. Dankzij de tip met de NUK latex speen uit Duitsland heb ik vanaf de eerste dag geen enkel probleem meer. Ik woon notabene zelf in Duitsland!?
Nogmaals bedankt!!! Groetjes Yvonne
 
Terug
Bovenaan