Weigering van de fles bij borstvoeding

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik zit met mijn handen in het haar! en misschien kunnen jullie me helpen.
Mijn dochtertje van acht weken weigert de fles. Ik geef borstvoeding en moet over twee weken weer beginnen met werken. Wij zijn dus met 4 weken al begonnen om af en toe flesjes met afgekolfde melk te geven.
De eerste twee weken was dit geen probleem ze nam hem zonder moeite! Daarna opeens niet meer! (als ze rustig is speelt ze wel met de speen maar zuigen doet ze niet)
We hebben alles al geprobeerd:
verschillende flessen en spenen,
geven terwijl je loopt en sust,
zelf geven,
een ander het laten geven als je weg bent,
geven met een ontbloot bovenlichaam
Dopen in de moedermelk,
Meteen na het kolven geven...
Weet iemand nog iets???

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over hoe het straks moet, maar dat is niet nodig. Het komt vaker voor dat borstgevoede kinderen niet of nauwelijks uit de fles willen drinken, met als gevolg dat ze overdag bij de oppas of KDV weinig drinken, zeg maar net genoeg om geen honger te hebben'. Dit halen ze 's avonds dan in door heel veel bij moeders te drinken.
Nu geef je waarschijnlijk alsnog de borst als ze niet wil drinken, dus hebben ze zoiets van laat die fles maar zitten(kleintjes zijn slimmer dan je denkt hoor :)).
Anders is vingervoeden misschien  een idee. Door langs de pink(of andere vinger)  een slangetje te leggen die verbonden is met de moedermelk en dan laten zuigen. Maar dat is zomaar een ingeving hoor....

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de tommee tippie fles, ik weet niet of je die al hebt geprobeerd. Verder is het "gewoon" een kwestie van geduld hebben en niet te snel overstappen naar alternatief, want daar wordt het juist zo onrustig van.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt. Laat je nog even weten hoe het over een poosje gaat?

Groetjes, Yvette

Hoi,

Toen mijn oudste dochter (nu 4 jaar) naar de creche moest, weigerde ze uit de fles te drinken, terwijl ze in het begin wel uit de fles dronk. Ik heb ook van alles geprobeerd wat jij hebt opgeschreven. Ik raakte helemaal in de stress. Toen ze naar de creche moest weigerde ze nog steeds of dronk maar 20 tot maximaal 80 cc. Dat heeft zo'n kleine week geduurd. Daarna ging ze beter drinken.
Mijn jongste dochter (nu 8 maanden) had precies hetzelfde, maar deze keer dacht ik: het komt wel goed. Dit heeft ook een kleine week geduurd. 's Avonds haalde ze alles weer in. Nu drinkt ze maximaal 150 cc per keer. Dat is voor haar voldoende. Ze groeit goed.
Je zou ook aan de creche kunnen vragen of ze haar met een lepel willen voeden. Dat hebben ze ook af en toe bij mijn jongste dochter gedaan.
Ik gebruik overigens voor mijn jongste dochter ook de tommee tippee.
Succes.

Lastig!! Hier ook ervaring, onze dochter is zelfs nooit uit een flesje gaan drinken. Toen ik ging werken bood de oppas wel een flesje aan, maar dat wilde ze niet 'gelukkig' was ze al bijna vijf maanden toen ze voor het eerst naar de oppas ging en gaven we haar al fruithapje op die manier kreeg ze toch iets binnen.

Hier alle soorten en maten flessen gebruikt, maar echt werkelijk nergens dronk ze uit, op een gegeven moment ook allerlei tuiten etc geprobeerd zonder postief resultaat!

Maar de kinderarts zei destijds ook tegen ons, de kleins zorgt wel dat ze voldoende binnen krijgt, als ze dan weer aan de borst gaat haalt ze het wel weer in.

Natuurlijk maak je, je als moeder zorgen... en uit ervaring weet ik dat het niet echt een geruststelling is.

Succes, hopelijk accepteert de kleine spoedig de fles.

hoi,
bedankt voor jullie reacties, ik zal gewoon vol moeten houden maar het valt soms niet mee.
Gelukkig heb ik ruimte van mijn baas gekregen om evt. voor een voeding naar mijn kindje toe te mogen. Al ga ik dat de eerste week denk ik nog niet doen, misschien gaat ze ook wel na een week goed eten...
Ik laat het nog wel weten hoe het verder zal gaan.
Groetjes Linda

quote: Daniels mom reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-01-2009 19:17:32'));

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over hoe het straks moet, maar dat is niet nodig. Het komt vaker voor dat borstgevoede kinderen niet of nauwelijks uit de fles willen drinken, met als gevolg dat ze overdag bij de oppas of KDV weinig drinken, zeg maar net genoeg om geen honger te hebben'. Dit halen ze 's avonds dan in door heel veel bij moeders te drinken.
Nu geef je waarschijnlijk alsnog de borst als ze niet wil drinken, dus hebben ze zoiets van laat die fles maar zitten(kleintjes zijn slimmer dan je denkt hoor :)).
Anders is vingervoeden misschien  een idee. Door langs de pink(of andere vinger)  een slangetje te leggen die verbonden is met de moedermelk en dan laten zuigen. Maar dat is zomaar een ingeving hoor....

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de tommee tippie fles, ik weet niet of je die al hebt geprobeerd. Verder is het "gewoon" een kwestie van geduld hebben en niet te snel overstappen naar alternatief, want daar wordt het juist zo onrustig van.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt. Laat je nog even weten hoe het over een poosje gaat?

Groetjes, Yvette

Hoi Yvette,
Bedankt voor de tip van de tommee tippee, gister heeft ze hier twee keer goed uit gedronken!!!!
Ik ben weer vol goede moed en ik hoop dat het vandaag ook weer goed gaat!
Bedankt Linda

quote: Mama Kleine Korte reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-01-2009 19:25:42'));

hoi,
bedankt voor jullie reacties, ik zal gewoon vol moeten houden maar het valt soms niet mee.
Gelukkig heb ik ruimte van mijn baas gekregen om evt. voor een voeding naar mijn kindje toe te mogen. Al ga ik dat de eerste week denk ik nog niet doen, misschien gaat ze ook wel na een week goed eten...
Ik laat het nog wel weten hoe het verder zal gaan.
Groetjes Linda

Fijn dat je een meedenkende baas hebt!
Wettelijk gezien heb je het recht om tot je kind 9 maanden is naar huis te gaan om je kind te voeden of je kind naar je toe te laten brengen, als je niet kunt of wilt kolven.
Goed van je baas dat ie je op dat recht gewezen heeft!

Terug
Bovenaan