Weigering van de fles

A

Anoniem

Guest
Aangezien ik over 4 weken weer moet gaan werken, wilde ik beginnen met het afbouwen van de borstvoeding. Onze dochter van 11 weken oud heeft al eerder een aantal keren de fles gehad en die ging prima. Maandag toen ik wilde starten met afbouwen wilde zij de fles plots helemaal niet meer, ze weigert hem totaal en krijst enorm. Ik heb al andere spenen/flessen geprobeerd (Avent, Dodi) en andere tips geprobeerd maar tot op heden geen succes. Ik maak mj er wel zorgen om omdat de dag dat ik moet gaan werken dichterbij komt. Ik vind het erg vreemd dat zij de fles niet wilt. Weet iemand raad hiermee?

Hoi mamma van Fay,

Wat kan ik me goed voorstellen hoe je je nu voeld omdat ik dit vorig weekend het zelfde had. We waren al een week steeds savonds aan het proberen mijn man zat boven de fles te geven en ik zat beneden ongelukkig te zijn dat ik haar (fleur) steeds hoorde huilen. Na 10 min had ik dan zoiets van weet je wat ik geef wel gewoon bv. Afgelopen weekend hebben we voor Fleur de oplossing gevonden. Ik leg haar op me benen zodat ze recht voor me ligt, dan geef ik me pink waar ze dan op gaat sabbelen als ze dit even goed doet duw ik de speen van de FLES boven me pink langs zodat ze op beide sabbelt en als ze dan echt goed gaat drinken trek ik heel langzaam me pink weg en blijft ze gewoon uit de fles drinken. Ik heb net me eerste wek werken erop zitten en bij het kdv en mijn ouders ging de fles geven ook goed.

Heel veel succes en werkse straks weer.
Tineke

Hallo mamma van Bjorn,

bedankt voor je tip. Wat fijn dat Bjorn nu wel de fles drinkt, super!
Ik ben bang dat dit bij Fay niet werkt, zij wilt de pink ook niet meer. Voorheen sabbelde ze heel erg op de pink en de speen, terwijl ze nu beiden niet meer wilt. Maar we gaan het zeker proberen. Ik heb ook nog een andere fles gekocht, de Breastflow, ben benieuwd. Ik hoop zo dat ik binnenkort kan schrijven dat Fay de fles goed drinkt!

Groetjes

Hoi Mama van Fay,

Misschien kan je iemand anders de fles laten geven? Sommige baby's zijn gewoon niet te foppen en weten wanneer de borst in de buurt is. Misschien dat ze het flesje bij papa ineens wel wil pakken.

Gr. Joyce

Hoi!

Mijn dochter wilde ook ineens de fles niet meer. Ik heb ruim zeven maanden bv gegeven en bij de oppas kreeg ze een fles. En ineens was het over! Verschrikkelijk! Ik moest werken en dan wist ik dat ze geen fles wilde. Maar we hebben de oplossing gevonden! Pap van een lepeltje! Is wel meer werk, maar ze eet tenminste weer! Nu drinkt ze sinds kort uit een tuitbeker. Hou vol, het komt goed, echt! Maar ik kan me je zorgen voorstellen, ik heb ze zelf ook gehad! Sterkte!

Hallo mama van Fay,

Hoe gaat het nu?
Mijn beide dochtertjes wilden ook niet uit de fles drinken toen ik weer aan het werk moest. Ik had ook vanaf 6 weken geoefend en toen ging het goed, maar na een tijdje wilden ze niet meer uit de fles drinken. Ik maakte me ook erg zorgen. Van alles geprobeerd: verschillende spenen en flessen geprobeerd, ander de fles laten geven, de kamer uit etc. Niks hielp.
Toen moest ik gaan werken en ze dronken een week tot twee weken lang de hele dag maar in totaal 80 tot 100 cc. Ondanks dat ze weinig dronken, waren ze  heel vrolijk. 's Avonds haalden ze alles weer in bij mij. Na een tijd gingen ze vanzelf meer uit de fles drinken.
Nu drinkt mijn jongste, die nu bijna 7 maanden is, op de creche 2 flessen van 150 cc.
Volgens mij maakt het dus niet uit wat voor fles en speen je gebruikt. Het is even wennen voor de kleintjes.
Succes.

quote: mamma van Fay schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-11-2008 13:16:53'));

Aangezien ik over 4 weken weer moet gaan werken, wilde ik beginnen met het afbouwen van de borstvoeding. Onze dochter van 11 weken oud heeft al eerder een aantal keren de fles gehad en die ging prima. Maandag toen ik wilde starten met afbouwen wilde zij de fles plots helemaal niet meer, ze weigert hem totaal en krijst enorm. Ik heb al andere spenen/flessen geprobeerd (Avent, Dodi) en andere tips geprobeerd maar tot op heden geen succes. Ik maak mj er wel zorgen om omdat de dag dat ik moet gaan werken dichterbij komt. Ik vind het erg vreemd dat zij de fles niet wilt. Weet iemand raad hiermee?

Op het borstvoedingsforum (www.borstvoedingsforum.nl) van de samenwerkende borstvoedingsorganisaties kun je heel veel tips vinden om je kind op de fles te krijgen.

Zaak is vooral dat je elke dag oefent met een fles. 20cc afgekolfde melk elke dag is genoeg om te oefenen zodat ze de techniek niet vergeet. Probeer haar eerst aan een fles  met jouw melk te laten wennen voordat je eventueel kunstvoeding gaat aanbieden.

Je weet toch dat je tot je kind 9 maanden is 25% van je werktijd mag besteden om je kind te voeden (of om te kolven)? Je mag je voedrecht ook inzetten om later op je werk te komen zodat je minder voedingen hoeft te overbruggen, tussendoor naar je kind gaan, of je kind bij je laten brengen.

Op advies van derden weer andere fles gekocht 'Breastflow fles' en je raadt het nooit, maar Fay drinkt uit de fles en heel goed.
Er is echt iets van mij afgevallen, geen stress meer, heerlijk gewoon. Ze drinkt nu prima, bij mij ook, in eerste instantie door mijn vriend laten geven.
Ik heb deze fles vaker als advies gekregen en het werkt echt, super. Iedereen heel erg bedankt, ik ben een hele ander mens!

Terug
Bovenaan