Weigert de lfesvoeding behalve de ochtendfles.........

hallo dames,

even jullie raad. Onze kleine meid  is nu 9,5 maand oud en dit  was haar ritme:

7.00 / 7.30 uur     fles van 180 cc + 6 schepjes
10.00                               1,5 boterham met beleg + 125 cc  halfvolle melk
14.00                               fruithap van 2 stuks fruit en 125 cc water met ietsie beetje ranja
18.30                               groente + toetje

Tussendoor krijgt ze nog een flesje 125 cc water of halfvolle melk. En rijstewafeltje of lange vinger.
Dit ging echt super.

Gisteren was ik op het cb en daar vielen ze dus over de halfvolle melk en vertelde ze me dat ik 3 flesvoedingen moet blijven geven en dan ook echt opvolg melk.
dus gisteren en vandaag weer geprobeerd maar mevrouw wilt echt niet en drinkt daarna dus ook geen gewone melk en water meer omdat ze zo over de rooie is.
Ik  moet ook de boterham en het fruithapje omdraaien.

Wat zouden jullie doen?
Het ging zo lekker en nu is het al 2 dagen gerommel!!!

Wordt er gek van

Hoi Daisy,

Dat is wel een lastig probleem.
Eerst een vraag: Wat is de reden dat je met halfvolle melk bent begonnen? En wat is de reden dat je om 10.00 u brood geeft en om 14.00 u fruit?

Misschien kun je 's ochtends brood geven, gevolgd met een flesje opvolgmelk, dan rond 10.00 u fruit en 's middags na het slapen weer een boterham met een flesje opvolgmelk. Ze heeft dan toch een de volgorde van eerst brood en dan fruit. Haar vertrouwde ritme wordt nu natuurlijk helemaal omgegooid, dus vind ik het niet gek dat ze van slag is en protesteert.

In halfvolle melk zitten voor jou dochtertje nog teveel eiwitten en ijzer, vandaar dat geadviseerd wordt om pas  met gewone melk te beginnen als ze 1 jaar zijn.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt.

Hoop in ieder geval voor je dat je snel weer een goed ritme te pakken hebt voor jullie allebei.

Groetjes,
mv Tijs

dank je wel voor je reactie.
ik ben met halfvolle melk begonnen omdat ze al langer de middagfles niet meer dronk en ik zoiets had van, dan maar gewone melk.
Nu drinkt ze sinds 2 weken ook de avondfles niet meer.
Dus wilt ze echt alleen nog maar de ochtend fles.
Ik mag hier ook geen bambix in doen want daar gaat ze van spugen

Ze doet de fles in haar mond en als ze de opvolgmelk proeft stopt ze met drinken.
op welk tijdstip dan ook.

Zit er dus gewone melk in, drinkt ze wel.
Appelsap en water ook maar de opvolgmelk dus niet.

Hoi Daisy,
allereerst zou ik me niet al te druk maken over de dringende adviezen van het cb. Mijn arts zei dat ons kindje met 10 maanden genoeg had aan twee flessen melk en daarnaast eten (andere tijden, maar zo ongeveer zoiets als jouw kindje) en de arts van een vriendin die vlakbij woont zei haar dat het kindje een halve liter moest drinken, dat is dus gewoon een fles MEER!
Zolang je kindje goed eet, heeft het waarschijnlijk gewoon genoeg en is het er misschien al aan toe. Het enige dat ik weet van halfvolle melk is dat er te weinig vitamine D inzit (kun je gewoon bijgeven), van ijzer en eiwit weet ik het niet. Mijn kindje is 11 maanden en ze drinkt ook gewone melk. Ze heeft geen moment om haar fles gevraagd, ze klokt met veel plezier een beker koude halfvolle melk weg, volgens mij vindt ze het nog lekkerder ook. Succes!

mijn dochter weigerde ook opeens de opvolgmelk, maar die was toen al 12 maanden. We hebben alle merken en soorten peutermelk geprobeerd, pap, pyamapapjes, groeimelk, noem het maar op. Ze wilde niets. Gewone melk weigerde ze ook.
UIteindelijk hebben we karnemelk geprobeerd, en dat drinkt ze gelukkig wel. Nu drinkt ze elke ochtend 300 ml karnemelk en heeft daarmee genoeg zuivel binnen voor de hele dag.
Maar ja, die van jou is nog te jong voor gewone melk. Ik zou zelf die ene fles die ze wel drinkt aanhouden, en daarnaast veel boter en kaas op brood, eventueel een danoontje na het avondeten (ook gemaakt van opvolg melk, in ieder geval danoontje start).

groetjes, Ellen

He hallo,

Erg lastig ik hem met het zelfde probleem gezeten (nog steeds eigenlijk)
Alleen mijn dochter heeft nog nooit niet een fles opvolgmelk gedronken we hebben iedereen erbij gehad maar ze wil het echt niet!!! (alleen door de pap)Dus ik geef 's ochtends borstvoeding, dan tegen 10 uur broodje met diksap, 12 uur pap met 180cc opvolgmelk, om 3 uur fruit, 5:15 groente. 7:00   100ml yoghurt en lekker naar bed naar bed. En dit was uitstekend volgens cb en voedingsdeskundigen.
Maar vanaf 10maanden is het ook geen probleem om gewone melk te geven (het beste is volle melk) (maar ja ook dit wil ze niet!) Het cb vertelde mij dit en ik heb het nagezocht het kan prima!
Vroeger werden kinderen die niet aan de borst konden groot gebracht met gewoon koeiemelk, dus. Ze moeten vanaf nu gewoon nog 300cc/ zuivelproducten en wat voor maakt niet uit.

Groetjes Nadine

Hoi,

Ik zou ook proberen om het schema zo te laten lopen dat het gelijk loopt met je eigen schema. Ligt natuurlijk ook aan de slaapjes, maar ik deed het zo toen mijn zoontje 9 maanden was.
's Ochtends een boterham met melk
10.00 uur fruit met water of diksap
12.30 boterham met melk
16.00 uur diksap met babyrijstewafeltje, Nijntje koekje o.i.d.
18.00 uur warm eten en toetje
20.00 uur fles

Op het forum heb ik wel vaker gelezen over kindjes die opvolgmelk niet wilden. De oplossing was hier om opvolgmelk van een ander merk te nemen. Dit zou je dus ook nog kunnen proberen. Als je toch gewone melk gebruikt, kun je beter volle melk geven heb ik altijd begrepen.

Succes!
Marianne

Terug
Bovenaan