Weigert fles...

<p>Mijn baby van 12 weken weigert de fles. We hebben al van alles geprobeerd...allerlei flessen...warmte moedermelk aanpassen...papa laten proberen (die heeft er geen geduld voor en wordt snel boos)...doorschuiven van borst naar fles...mama laten geven...en ik ben ten einde raad.</p><p>We zijn zelfs naar een prelogopediste geweest maar zonder succes.</p><p>Onze vroedvrouw heeft al meerdere malen meegezocht naar oplossingen maar ook geen succes.</p><p>Ik wil stoppen met bv daar ons gezin eronder lijdt. Mijn oudste dochter van 21 maanden wil ook aandacht en ik zit ganse dagen in de zetel omdat ons jongste constant aan de borst wil (tutteren en drinken). Slapen overdag gebeurd op mij...ofwel in de draagzak. </p><p>Ik moet binnen 2 weken gaan werken...hoe moet dit verder.</p><p>Onze kinderarts raadt aan dat mijn man een ganse dag de kleinste meeneemt naar zijn moeder en daar de ganse dag probeert...een gezonde baby laat zich niet uithongeren zegt hij...</p><p>Ik blijf thuis omdat ik moet afkolven.</p><p>We gaan ook poeder proberen daar we denken dat ze dit dan misschien wel zal nemen?</p><p>Ik word er ongelukkig van...echt...zit constant te wenen en we maken ook constant ruzie doordat we gefrustreerd geraken.</p><p> </p>
 
Mijn kleine pakt soms ook de fles niet. En dan gaat ze huilen . Maar wat bij mij dan helpt is eerst even de borst geven en dan flesje. En dan drinkt ze wel opeens uit het flesje. Maarja zie al dat je dat geprobeerd heb. Dus dan weet ik het ook niet.
Maar je kan het proberen dat je man haar meeneemt. Dat ze dan idd wel Moet drinken omdat ze anders niets krijgt.
Heeft ze hiervoor wel de fles gepakt? Of zijn jullie er pas net mee begonnen? 
 
 
Mijn man heeft geprobeerd toen ze 6 weken was en hij zei toen dat het lukte...maar ze dronk weinig. Hij heeft dit iedere week geprobeerd en plots zei hij dat het niet meer ging...toen heb ik direct contact opgenomen met onze vroedvrouw.
Ze heeft van de mam gedronken toen maar nu niet meer. We hebben van alles liggen...
Eerst laten drinken ook al geprobeerd. 
Ik ben gewoon bang dat ze dan die hele dag niks zal drinken met als gevolg dat ze dan de ganse nacht haar tekort zal inhalen...pfft
Onze eerste dochter had daar nooit problemen mee met de overgang...
Ze doet ook geen moeite zien we. Ze duwt met haar tong en handjes de fles weg en wordt direct boos...wenen...en poepen omdat ze zich zo kwaad maakt...leuk
Wat een moeder lijden kan...
 
Mijn man heeft geprobeerd toen ze 6 weken was en hij zei toen dat het lukte...maar ze dronk weinig. Hij heeft dit iedere week geprobeerd en plots zei hij dat het niet meer ging...toen heb ik direct contact opgenomen met onze vroedvrouw.
Ze heeft van de mam gedronken toen maar nu niet meer. We hebben van alles liggen...
Eerst laten drinken ook al geprobeerd. 
Ik ben gewoon bang dat ze dan die hele dag niks zal drinken met als gevolg dat ze dan de ganse nacht haar tekort zal inhalen...pfft
Onze eerste dochter had daar nooit problemen mee met de overgang...
Ze doet ook geen moeite zien we. Ze duwt met haar tong en handjes de fles weg en wordt direct boos...wenen...en poepen omdat ze zich zo kwaad maakt...leuk
Wat een moeder lijden kan...
 
Mijn dochter was ook een flesweigeraar. 
Alles geprobeerd zoals jij ook beschrijft. Uiteindelijk moest ik ook gaan werken. Toen dronk ze in het begin nauwelijks op de opvang en haalde ze het later op de dag in.
De fles van het merk Lansinoh accepteerde mw. Uiteindelijk wel, niet veel maar voldoende voor de uurtjes als ik weg was. Deze heeft een natuurlijke vorm en gevoel van de tepel.
Het kan best zijn, maar dat lees ik in de verhaal niet terug, dat als je flesvoeding in de fles doet dat ze dan wel de fles zal pakken omdat de smaak anders zal zijn (de 1e slok moet je misschien wat afdwingen zodat ze het echt proeft) en dan niet meer de melk met mama associeert. BV is namelijk niet alleen voeding maar vaak ook 'mamahonger'
Succes!
 
Mijn dochter was ook een flesweigeraar. 
Alles geprobeerd zoals jij ook beschrijft. Uiteindelijk moest ik ook gaan werken. Toen dronk ze in het begin nauwelijks op de opvang en haalde ze het later op de dag in.
De fles van het merk Lansinoh accepteerde mw. Uiteindelijk wel, niet veel maar voldoende voor de uurtjes als ik weg was. Deze heeft een natuurlijke vorm en gevoel van de tepel.
Het kan best zijn, maar dat lees ik in de verhaal niet terug, dat als je flesvoeding in de fles doet dat ze dan wel de fles zal pakken omdat de smaak anders zal zijn (de 1e slok moet je misschien wat afdwingen zodat ze het echt proeft) en dan niet meer de melk met mama associeert. BV is namelijk niet alleen voeding maar vaak ook 'mamahonger'
Succes!
 
Je schrijft dat een van de redenen om te stoppen is, omdat je de hele dag aan het voeden bent. Is het wellicht een idee om ipv voeden op verzoek overgaat op voeden op de klok? In het begin het ik bij mijn zoontje ook voeden op verzoek gedaan, maar merkte dat ik daar zelf best gestresst van raakte, omdat ik ook de geen ritme had met de rest van de dingen (boodschappen, koken, zelf eten, wandelen, etc.) Ik ben toen na een week overgegaan op voeden op de klok, om de 3uur. Toen begon hij ook eindelijk mijn borsten echt leeg te drinken, en wist ik dat ik na een voeden iig 2uur de tijd had voor andere dingen.
Toen we begonnen zijn met moedermelk uit de fles, was het bij ons zo, dat meneer weigerde de fles te drinken zodra ik in de buurt was. Als ik zorgde dat hij mij niet zag en niet hoorde, ging het prima. Als hij merkte dat ik er wel was, weigerde hij de fles en wilde aan de borst. Op het moment dat hij zelf het flesje kon vasthouden, kreeg hij zijn flesje in de wipstoel.
Toen ik weer ben gaan werken, heb ik de borstvoeding langzaam afgebouwd. De laatste 2 maanden kreeg hij 's ochtends en 's avonds de borst en overdag de fles met kunstvoeding. Wellicht is een mix voor jullie ook nog een optie, ipv helemaal te stoppen met de borstvoeding.
Heel veel succes in ieder geval. Hopelijk vinden jullie een oplossing die voor jullie als gezin past!
 
Terug
Bovenaan