Weigert fles

Hii allemaal,

Mijn zoontje van 6 maanden (8 weken te vroeg geboren) wilt sinds een paar dagen echt geen fles meer. Hapjes eet hij goed en broodjes ook maar de fles krijg ik steeds maar 50 ml van in terwijl hij wel gewoon vrolijk en ik laat genoeg tijd tussen de flessen en hapjes in. Ik ben bang dat hij zo te weinig binnen krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee of tips? :)
 
Hoeveel flessen geef je nog?

Vanaf 6 maanden zijn 3 flessen per dag opzich genoeg, als hij goed hapjes eet!

Hier aten mn kinderen vanaf 7 maanden goed brood en toen gingen we naar 3 flessen per dag (7.00/13.00/19.00) Ik bood 180cc aan maar dat ging echt niet altijd op. Zeker de middagfles al snel naar 120cc gedaan.

Soms zijn er ook gewoon periodes dat ze even wat minder eten. Zolang je kindje er tevreden op is, is het goed. De eerste maanden eten ze zich dag en nacht vol, dat wordt gewoon minder zodra ze wat ouder worden. Maar echt, 3 flesjes a 120-180cc is voldoende op deze leeftijd! En als hij in de nacht dan een keer extra voor een flesje komt, ach dan is dat maar zo.
 
Misschien een ontwikkelingsspurtj, tandjes? Mijn dochtertje ging ook veel minder drinken rond 6 maanden, 60-90 ml per keer. Ik bood wat vaker melk aan. En nu is ze 7 maanden en begon ze opeens veel meer te drinken! Teveel dus dat hebben we deels vervangen door brood, groente, fruit en yoghurt. Zolang ze tevreden is en goed poept en plast is het goed. En bij twijfel even het consultatiebureau bellen.
 
Terug
Bovenaan