weigert flesvoeding (BV uit fles wel ok!)

Hallo!
Mijn dochtertje van ruim 5 maanden krijgt nog borstvoeding. Ze heeft wel eens een paar keer flesvoeding op (3x) en toen was er niks aan de hand. Maar nu weigert ze flesvoeding te drinken! Geen Nutrilon, geen Friso, geen Nutrilon hypoallergeen...Help!
Iemand hier ervaring mee? Borstvoeding uit fles is geen probleem! En of ik het nu probeer, mijn man of op het KDV, maakt allemaal niets uit. Ook mengen van flesvoeding en BV lust ze niet (1/3 flesvoeding, 2/3 BV)...Iemand tips?
Alvast bedankt!!
Groetjes Brosje

Hoi

Wij hebben het vorige week ook gehad, maar ik ben helemaal op kunstvoeding overgegaan, en dat is bij jou geloof ik niet het geval. Of wel? Mijn dochter die wachte gewoon rustig af tot dat ik zo wanhopig werd, dat ik haar toch maar aanlegde. Nu naar 5 dagen alleen kunstmelk begint ze aan de smaak te wennen. Alleen de ochtend fles is nog drama. veel succes.

Oja ik geef simulac, dat leek volgens het cb het meest op borstvoeding.

groetjes grietje

Hoi,

Mijn zoontje lustte ook de friso of nutrilon niet, terwijl hij bv uit de fles ook gewoon dronk.
Maar ik heb nu ook similac en dit dronk hij meteen. Schijnt toch echt een andere smaak te zijn.
Volgens mij dus het proberen waard!

Groetjes,
Annelieke

Toen Maud een maand of 4 was, hebben we hetzelfde gehad. Het dreef ons echt een beetje tot wanhoop. Wij gingen over op kruidvatvoeding en de eerste paar keer ging dat prima. Totdat ze ineens bedacht; ja, maar dat wil ik niet, ik wil borstvoeding! Hoe klein als ze was, ik heb het idee dat ze toen d'r zinnetje al wou doordrijven. Bij mij man bijv. wel de fles pakken (in eerste instantie) en zodra ze mij zag er accuut mee stoppen omdat ze dan weer borstvoeding wou. Ik heb er nooit aan toe gegeven maar vond het wel lastig. Wat ik wel heb gedaan is op een gegeven moment borstvoeding gemengd met kunstvoeding, en dan elke keer steeds minder borstvoeding en steeds meer kunstvoeding en dat ging prima...maar totdat je daar bent is het wel frustrerend omdat je vind dat je kind moet eten maar die emotie neemt je kind ook over en wordt het soms een heel drama. In die periode (bij het afbouwen van BV)heeft ze soms ook wel eens een fles overgeslagen omdat ze de fles niet wou maar de volgende voeding was dan wel weer borst. Nou ja, hopelijk heb je er wat aan...veel succes..het komt allemaal goed

Oh, en ik zou ook niet teveel wisselen van voeding. een kind moet gewoon wennen aan een andere smaak. Borstvoeding smaakt echt heel anders. Zeker als je zegt dat je al een aantal keer een fles hebt gegeven die er wel in ging...En je kind moet wennen aan dat het geen borst meer krijgt, dat is voor een kind ook een soort van afscheid nemen, net als dat dat voor jou zo is.

Terug
Bovenaan