weigert melk/pap

Hoi, ik ben vorige week met de bv gestopt. Maar sindsdien weigert mijn dochtertje van 11 mnd iedere vorm van melk/pap. ze wil geen fles,tuit, beker en zelfs van een lepel wil ze niet. wie weet heeft tips voor me, want ze heeft toch melk nodig!!!!!!!!!!!!!

Hoi,

Wat vervelend zeg!
In principe is volgens mij 300ml aan melkproducten nu ongeveer genoeg. Dus dat betekent 's ochtends melk (-product), bij de boterham melkproduct en 's avonds een toetje. Geef je  halfvolle melk? Of opvolgmelk? Als je opvolgmelk geeft, zou je halfvolle melk kunnen proberen (ze is immers bijna 1jr). Geef je de melk warm, of koud? Dat maakt misschien ook nog verschil. En anders  probeer je yoghurt/biogarde als vervanger?
Als je nog bv hebt liggen zou je kunnen mengen met andere melk zodat je dochtertje er geleidelijk aan went.
Persoonlijk zou ik niet zo snel aan "smaakjes-melk" gaan beginnen ivm de hoeveelheden suikers e.d.

Sterkte!

Ben je accuut met BV gestopt? Of langzaamaan afgebouwd? En dronk je dochtertje voor die tijd wel de "flesmelk"? Want kan inderdaad smaak van flesmelk zijn en dan is mengen een goed alternatief.
Is het het weigeren van de fles: niets geven behalve die fles. T is een harde methode voor ouders en kind, echt afzien, maar wel heel effectief!! Een vriendin haard dochter pakte de fles niet: zij hebben 3 weken gestoeid (als t niet ging toch de borst aangeboden), maar toen 2 dagen keihard geweest en sindsdien drinkt haar dochtertje zonder problemen de fles. T heeft aan beide kanten bloed, zweet en tranen gekost, maar dus heel goed gewerkt.
Veel succes ermee!!
Groetjes, mira, sinds 02-01-07 mama van jaap

Voordat ik stopte met de bv, weigerde ze ook al afgekolfde melk en flesvoeding. Ze dronk alleen maar uit de borst. Vandaar dat ik helemaal gestopt ben, ik had gewoon verwacht dat ze uiteindelijk wel zou gaan drinken. we hadden hetzelfde met de oudste en die dronk toen na een dag gewoon de fles. Zelfs als ik haar afgekolfde melk van een lepel wil geven pakt ze het niet. Ze krijgt alleen een heel klein beetje flesvoeding door t fruithapje en dat neemt ze wel, maar niet te veel melk want dan eet ze t niet. Dat is toch te gek voor woorden. zo klein en zo goed weten wat je wel en vooral niet wil.

Terug
Bovenaan