`Weigert nu ook al de tweede fles...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, ik ben een beetje van het pad af, want Dylan ons zoontje van 9 maanden heeft een aantal dagen geleden de fles welke hij kreeg voordat hij naar bed ging geweigerd en dit aan aantal dagen achter elkaar. O.k., dus die schaffen we af, maar wat dan?! Het schema aangepast en zo dat hij wel pap krijgt , maar rond zessen en nog een Danoontje voordat hij naar boven gaat (rond achten). Dit gaat prima, hij slaapt de hele nacht en is nog steeds verzadigd en erg happy.
Nu zou ik hem vanmiddag de fles geven rond tweeën en ook deze begint hij nu te weigeren; Zet zich af, huilt en duwt de fles weg. Jeetje, wat nu?
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet, weer een aantal dagen opnieuw proberen is een optie, maar als hij hem echt niet meer wil hebben; wat ga ik dan geven?
Hij gooit opnieuw het schema door de war, en mij (haha)...
Weten jullie raad?

Alvast bedankt!

Groetjes , vonneg

hai vonneg,
lastig hoor als hij steeds vaker fles weigert! Zou je kunnen proberen of hij wel uit beker drinkt? Misschien dat hij fles gewoon niet wil? (ben ff aan t brainstormen wat reden kan zijn). Misschien de fles iets warmer maken? En ben je overgestapt op andere voeding? En misschien krijgt hij tandje of zit er een verkoudheid ofzo aan te komen??

Hoeveel krijgt hij in totaal aan melk en vocht binnen? Wij houden aan dat hij min 400ml melkprod moet binnenkrijgen per dag en ca 700ml vocht (melk, yoghurt en dixap samen). Dan heeft onze zoon voldoende plasluiers (vind ik). Jaap drinkt bij boterham ook fles heel wisselend. We geven hem nu vóór t brood, zodat hij niet al gevuld is met brood. Dan gaat aardig, al is hij daar ook wisselend in. We  bieden hem 140ml aan, waarvan hij min 100ml moet drinken. 's Avonds gaat laatste fles ook heel wisselend, bieden 180ml aan (150ml +5schepjes), waarvan hij min 100ml moet drinken. Ik dring soms wel aan, maar wil niet dat het een gevecht wordt. Soms zet ik fles ff weg en bied deze dan na 5-10min weer aan. Dan kan het zijn dat de fles ineens wel opgaat!  Gelukkig drinkt hij als hij een dag wat minder drinkt, dag erna goed. Want anders zou ik ook met handen in haar zitten: wat nu?!?!
Hopelijk is het een 1-malige weigering geweest! Sterkte in elk geval!
Groetjes mira

quote: mamamira reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-11-2007 11:14:24'));

hai vonneg,
lastig hoor als hij steeds vaker fles weigert! Zou je kunnen proberen of hij wel uit beker drinkt? Misschien dat hij fles gewoon niet wil? (ben ff aan t brainstormen wat reden kan zijn). Misschien de fles iets warmer maken? En ben je overgestapt op andere voeding? En misschien krijgt hij tandje of zit er een verkoudheid ofzo aan te komen??

Hij heeft wel zijn eerste tandje door nu, zou het daarvan komen? Zijn humeurtje is ook stukken minder als normaal (licht ontvlambaar zal ik maar zeggen, haha) We hebben geen andere voeding genomen, dus daar kan het niet aan liggen...moeilijk hoor

Hoeveel krijgt hij in totaal aan melk en vocht binnen? Wij houden aan dat hij min 400ml melkprod moet binnenkrijgen per dag en ca 700ml vocht (melk, yoghurt en dixap samen). Dan heeft onze zoon voldoende plasluiers (vind ik). Jaap drinkt bij boterham ook fles heel wisselend. We geven hem nu vóór t brood, zodat hij niet al gevuld is met brood. Dan gaat aardig, al is hij daar ook wisselend in. We  bieden hem 140ml aan, waarvan hij min 100ml moet drinken. 's Avonds gaat laatste fles ook heel wisselend, bieden 180ml aan (150ml +5schepjes), waarvan hij min 100ml moet drinken. Ik dring soms wel aan, maar wil niet dat het een gevecht wordt. Soms zet ik fles ff weg en bied deze dan na 5-10min weer aan. Dan kan het zijn dat de fles ineens wel opgaat!  Gelukkig drinkt hij als hij een dag wat minder drinkt, dag erna goed. Want anders zou ik ook met handen in haar zitten: wat nu?!?!
Hopelijk is het een 1-malige weigering geweest! Sterkte in elk geval!
Groetjes mira

Ik probeer van alles, maar gelukkig nam hij de tweede fles wel vandaag; dus we zien morgen wel weer....Ik geef hem ook niet teveel extra dingen van tevoren, en extra drinken erbij is toch maar net of hij dat wil (gemiddeld 140cc diksap extra erbij)
Heb je eigenlijk ook regeldagen met flesvoeding, want daar lijkt het erg op (toen ik nog BV gaf, had 'ie ook van die "dagen")

Bedankt voor het meedenken, Mira :)

Terug
Bovenaan