weinig bewegen van de baby

Hi,

Het is weer zover: ik voel weer weinig beweging. Ik weet dat het minder heftig zou moeten worden, maar tot een paar dagen terug was het hier een drukte van belang. Ik heb dit met 33 weken ook al gehad (ben nu 37weken) en heb toen een trappelkaart van de gyn gekregen. En sinds ik die invul was de beweging weer helemaal terug. Lichamelijk soms erg pijnlijk, maar wat gaf dat geestelijk een rust!

Nu heb ik dus al drie dagen dat ik de kleine maar weinig voel bewegen. Mijn trappelkaart is dus ook verschoven. Nu heeft de gyn wel gezegd dat ik moest bellen als de tijd erg verschoof of als ik om 22 uur nog geen 10 bewegingen had gevoeld, maar wat is erg verschuiven? Tot nu toe wel om 22 uur 10 bewegingen, maar niet zo als ik gewend ben. Normaal zit ik tussen 12 en 15 uur al aan de 10 bewegingen, de laatste dagen pas om 18 uur.

Ik word gek van mezelf! Ieder ander die dit zou schrijven zou ik adviseren even de gyn te bellen. Maar als het dan voor jezelf zo ver is?

Ik wil niet weer onnodig aan de ctg liggen. En dan zien dat er niks aan de hand is. Je krijgt dan het gevoel een aanstelster te zijn... Pfff... wat die onzekerheid betreft zou ik willen dat het voorbij was. Dit houdt ik echt geen 5 weken meer vol!

Gr. Tamara.

.

Hoi Tamara,
Ik ben nog niet zo ver en het is ook mijn eerste kindje, dus veel verstand heb ik er niet van, maar kan het niet zo zijn dat je je kleine minder voelt omdat je al 37 weken bent? De ruimte zal toch inmiddels daarbinnen wat beperkter aan het worden zijn en ik neem aan dat indalen ook een rol gaat spelen. Ik heb wel 's gehoord dat je dan de kleine ook minder gaat voelen omdat hij/zij lager ligt???
Zo lang je nog beweging voelt en het toch meer dan die 10 keer is, zou het toch goed moeten zijn. En anders dan toch maar een keer bellen met je vk of gyn... zekerheid voor alles.

Succes, Esk (22w)

Hoi Tamara,
Ik ben nog niet zo ver en het is ook mijn eerste kindje, dus veel verstand heb ik er niet van, maar kan het niet zo zijn dat je je kleine minder voelt omdat je al 37 weken bent? De ruimte zal toch inmiddels daarbinnen wat beperkter aan het worden zijn en ik neem aan dat indalen ook een rol gaat spelen. Ik heb wel 's gehoord dat je dan de kleine ook minder gaat voelen omdat hij/zij lager ligt???
Zo lang je nog beweging voelt en het toch meer dan die 10 keer is, zou het toch goed moeten zijn. En anders dan toch maar een keer bellen met je vk of gyn... zekerheid voor alles.

Succes, Esk (22w)

Hi Esk,

Mijn gyn heeft gezegd dat de bewegingen wel minder intens worden, maar niet minder vaak. Want ja, je kind kan minder heftig bewegen door de ruimte, maar zal niet minder vaak gaan bewegen...

En dat maakt het zo moeilijk! Wanneer doe je het goed?

Gr. Tamara.

Hoi,

ken het gevoel hoor, sinds een paar dagen is het ook wat rustiger bij mij, af en toe een heel klein kickje...zolang je over heel de dag af en toe maar wat voelt is het prima. Vertrouw je het niet en heb je een naar gevoel erover zeker bellen....Ben nu zelf 34 weken..

hallo tamara, ik heb de laatste 2 weken ook iedere dag een ctg gehad, je bent dan geen aansteller maar iemand die zich om haar kind zorgen maakt!

het is hardstikke normaal en daar zijn die mensen voor in het ziekenhuis.

Succes en gewoon doen hoor je gevoel heb je niet voor niets.

Groetjes mama van tess 4mnd

Terug
Bovenaan