weinig bewegen

Hi,

Het is weer zover: ik voel weer weinig beweging. Ik weet dat het minder heftig zou moeten worden, maar tot een paar dagen terug was het hier een drukte van belang. Ik heb dit met 33 weken ook al gehad en heb toen een trappelkaart van de gyn gekregen. En sinds ik die invul was de beweging weer helemaal terug. Lichamelijk soms erg pijnlijk, maar wat gaf dat geestelijk een rust!

Nu heb ik dus al drie dagen dat ik de kleine maar weinig voel bewegen. Mijn trappelkaart is dus ook verschoven. Nu heeft de gyn wel gezegd dat ik moest bellen als de tijd erg verschoof of als ik om 22 uur nog geen 10 bewegingen had gevoeld, maar wat is erg verschuiven? Tot nu toe wel om 22 uur 10 bewegingen, maar niet zo als ik gewend ben. Normaal zit ik tussen 12 en 15 uur al aan de 10 bewegingen, de laatste dagen pas om 18 uur.

Ik word gek van mezelf! Ieder ander die dit zou schrijven zou ik adviseren even de gyn te bellen. Maar als het dan voor jezelf zo ver is?

Ik wil niet weer onnodig aan de ctg liggen. En dan zien dat er niks aan de hand is. Je krijgt dan het gevoel een aanstelster te zijn... Pfff... wat die onzekerheid betreft zou ik willen dat het voorbij was. Dit houdt ik echt geen 5 weken meer vol!

Gr. Tamara.

Hoi Tamara.
hier ook niet zo veel drukte maar dat is normaal de baby heeft minder ruimte te bewegen maar als je onerust bent je kan beter je gy bellen ik weet het het is erg zwaar laatste weken ik ben ook zat hoor van als .
groetjes Huda

ha Tamara,

Gewoon bellen, ook voor de rust voor jezelf!
Als jij je zo druk maakt, verneemt je kindje dat ook!
Gewoon bellen en als je dan aan de ctg hebt gelegen voel je je waarschijnlijk weer helemaal goed!
Hier is de baby ook een stuk rustiger, maar idd aan het einde worden de bewegingen wat minder, maar dat neemt niet weg dat als je er niet goed bij voelt je niet moet bellen!
Liever een keer te veel aan de ctg dan een keer te laat...

groetjes Mirjam

Hai Tamara,

Ik heb zaterdag ook het zh gebeld omdat ik de hele dag niks gevoeld had en mocht inderdaad gelijk komen voor de ctg en alles was in orde ze zeiden dat het goed was dat ik had gebeld want stress en je druk maken is ook niet goed voor jou en je kleine!
Het is inderdaad waar dat de beweingen minder worden omdat er geen ruimte meer is maar je moet het toch wel regelmatig voelen.
Bel nou gewoon zij zijn daarvoor en het is voor hun geen moeite om je even aan de ctg te leggen zeker met jou ervaringen van de laatste tijd. Zorg dat je zelf rustig wordt.
Succes!
X Susan

Hoi Tamara,

Gewoon bellen! Jammer dat je misschien onnodig aan de CTG moet maar als je daardoor weet dat alles goed is met je kindje. dat vinden ze vast niet erg hoor.

Groetjes Joyce

Hey Tamara,

Vervelend dat je zich weer rustig houdt.
Ik zou ook gewoon bellen, het duurt tenslotte weer even voordat je weer op controle moet.
Dat stelt je misschien ook weer meer op je gemak als je een ctg laat doen.

Groetjes Willeke

Even een update:

Ik heb net de poli gynaecologie gebeld. Daar zeggen ze dat ik me geen zorgen moet maken. Ik moet haar over de dag heen 10 keer voelen, als dat niet gebeurd, dan moet ik weer bellen.

Toch heeft de gyn zelf gezegd; het bewegen wordt minder heftig, maar niet minder vaak. En ook nog: Als je de kleine steeds vaker later gaat voelen, dan moet je aan de bel trekken.

Ik kijk het nog een paar dagen aan, anders vraag ik gewoon een vervroegde afspraak bij hem! Dan mag hij zelf beoordelen hoe het gaat. Ik hoef pas met 39 weken weer op controle, dan zetten ze die maar een week vroeger.

Ach... misschien is het wel niet meer nodig. We wachten rustig af en hopen dat ons meisje snel weer terug is van haar "vakantie" :)

Gr. Tamara.

Vooral op jouw eigen intuitie vertrouwen zou ik zeggen. En je vooral geen aanstellen of zeur vinden (zeg ik, die het voor een ander altijd heel goed weet, maar voor mezelf wat minder ;-) )
Dus als jij het niet vertrouwd inderdaad gewoon proberen je afspraak te verzetten naar eerder!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan