Weinig beweging van baby in buik

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik was afgelopen vrijdag uitgerekend en de baby kondigt zich nog niet aan.
De dagen gaan nu wel heel langzaam. Maar wat mij nu wel opvalt is dat ik de kleine
niet zo vaak meer voel bewegen. Mijn vraag is of hier nog meer aanstaande moeders last van hebben. Ik voel zo nu en dan wel wat maar niet meer zo vaak en krachtig dan eerst.

Hoi
Ik ben vandaag 38 weken zwanger, en ik merk ook dat de baby de laatste tijd minder beweegt als eerst, waarschijnlijk omdat hij steeds minder ruimte krijgt om te kunnen bewegen. Mijn vk zegt zolang je hem iedere dag voelt is er niks aan de hand. Als je je zorgen maakt moet je gewoon je vk bellen, die zijn daar tenslotte ook voor. Ik wens je heel veel succes, en ik hoop dat ie niet te lang op zich laat wachten. Liefs Ellen

2 weken voor de geboorte van mijn zoon, werd hij ook rustiger. ik voelde hem nog wel geregeld, maar minder vaak en minder krachtig. volgens de vk zou het dan niet lang meer duren en dat was ook zo.
dusse, wie weet.
greet

Hallo,

Ik ben aanstaande woensdag 34 weken zwanger, wel iets korter dan jullie.
Maar het valt mij ook op dat hij/zij minder krachtig beweegt.
Ik voel de baby wel maar het is toch anders/minder en dit maakt mij gigantisch ongerust.

Vorige week kon ik mijn hand op de buik leggen en de baby reageerde daar heel sterk op, dan kreeg ik echt een lichaamsdeel naar buiten gedrukt.
Nu beweegt de baby wel als ik het doe maar minder overtuigend, zeg maar.

Ik vind dit geen fijn gevoel om heel eerlijk te zijn, ik merk aan mezelf dat ik heel gefocused ben op de bewegingen van de baby en dit zorgt toch wel voor stress!
En dat is nu juist niet goed.

Nou staat er op het formulier van de verloskundige vermeld dat je mag bellen bij ongerustheid, maar ik heb dit een aantal weken ook gedaan en toen werd ik gelijk door gestuurd naar het ziekenhuis voor een CTG. (had de baby 2 dagen  nauwelijks gevoeld) Ik voel me dan zo'n ontzettende zeur.
Ik weet wel dat een verloskundige er voor je is tijdens de zwangerschap en vlak daarna om je bij te staan en te begeleiden maar toch ervaar ik het niet zo.
Al die korte gesprekken/afspraken hebben er bij mij niet toe bijgedragen het gevoel te hebben dat ze onvoorwaardelijk een steun en toeverlaat is.

Ik wil alleen even zeggen dat ik goed weet hoe het is om dit gevoel te hebben!

Succes allemaal met de bevalling/ laatste loodjes (als dat zo wordt ervaren)
Groetjes Marieke

Hallo daar ben ik weer.
Ik heb de verloskundige gisteren niet gebeld want een uurtje later werd
het gelukkig al weer wat drukker in mijn buik. Daar ben je dan wel heel blij
mee. De kleine heeft de ene dag meer zin om te bewegen dan de andere dag.
Maar verder heb ik ook nog nergens last van, de weeën mogen eigenlijk wel beginnen.
We zijn nu 40 weken en4 dagen zwanger. En een dag lijkt nu wel een week te duren.
We zijn dat wachten nu wel een beetje beu.

Groetjes en bedankt voor de berichtjes
Deborá.

Terug
Bovenaan