Weinig beweging voelen

<p>Ik ben nu 29 weken zwanger, ik voel de kleine vanaf 20 weken.</p><p>Ik hoor veel verhalen dat de schopjes steeds heftiger worden, bij mij is dit echter niet zo.. met 25 weken voelde ik behoorlijk vaak schopjes.</p><p>Nu voel ik wel bewegingen maar gewoon zachtjes, met soms een paar schopjes.</p><p>Zijn er meer die dit hebben gehad? </p>

Ik voelde ookvaak weinig beweging, sommige baby’s zijn nu eenmaal drukker dan andere. Nu ze geboreb is isze ook rustig net als in de buik

Ik voel haar veel bewegen maar ook niet zo hard als bij anderen. Bij een vriendin van mij zag ik haar hele buik bewegen, dat heb ik niet. Een andere vriendin had zelfs gekneusde ribben van het schoppen, dat zou bij de schopjes die ik voel nooit gebeuren. Ik dacht gewoon: zij krijgen een jongetje en ik een meisje, zal daar wel aan liggen haha ;) zolang ik haar regelmatig voel bewegen weet ik in ieder geval dat ze het goed doet. 

Fijn om te lezen, ik hoor inderdaad van bijna iedereen over slapeloze nachten door het bewegen. En inderdaad ook over gebroken ribben daar kan ik me echt niks bij voorstellen.

Bij mij was t ook vrij mellow hoor, ook omdat ze steeds minder ruimte had! No worries, zo lang je iets blijft voelen is t ok!

Wat er al gezegd wordt iedere baby is anders. Zo lang het patroon van bewegen maar niet in eens anders is. 
Als je een dag twijfelt zeggen ze ook 2uur op je linker zij te gaan liggen en dan schopjes tellen. Je zou er ongeveer dan 10 moeten tellen.
Mijn kleine meid is savonds behoorlijk druk, je ziet m'n buik echt bewegen. Maar snachts merk ik er ook niks van en tegen tijd van opstaan wordt zij ook weer druk. Ieder kind heeft zo zijn eigen ritme. 

Naast het feit dat ieder kind anders is, kunnen bewegingen ook wat minder heftig worden rond de 30 weken, omdat de baby dan minder ruimte heeft. De hele grote bewegingen worden dan gewoon wat kleiner (meer schopjes ipv hele draaien bijv). Vond het wel prettig dat de verloskundige dit bevestigde toen ik dat merkte rond die tijd.

Terug
Bovenaan