Weinig beweging

Hoi,hoi,

Ik lees en hoor allemaal verhalen dat het kindje zo beweeglijk is in de buik. Ons kindje is erg rustig, ik voel het wel eens wat wurmen en hikken maar niet echt schoppen en van links naar rechts gaan.

Ik maakte mij er eigenlijk niet zo heel erg druk om. Ik weet het een beetje aan mijn werk,  het was  erg druk en  ik kon niet echt bewust bezig zijn met mijn zwangerschap. Eigenlijk ging ik er dan ook vanuit dat ik tijdens mijn verlof wel meer zou voelen omdat  dan alles in het teken staat van ons aanstaand ouderschap. Maar ook nu blijft het rustig!!!

De verloskundige vraagt ook steeds maar of ik het voel bewegen en telkens geef ik aan dat het naar mijn idee een erg rustig kind is. Het is onze eerste dus waar moet ik het ook mee vergelijken? Als ik het niet voldoende voel moest ik maar langskomen........maar ik voel zo vaak niets!!!   Ik ben dus nog niet tussendoor geweest maar ik  word er eigenlijk best wel onzeker van zo langzamerhand.

Laat het kindje maar komen....dan kan deze onzekerheid weer plaats maken voor andere onzekerheden (want ook na de zwangerschap zal dit vast doorgaan....)


 
hoi Alice,

ik weet precies wat je meemaakt! Dat had ik ook bij mijn 1e. En iedereen maar vragen, beweegt het veel? Nou nee dus, af en toe voelde ik es wat en dan vooral s'nachts. Dan lig je rustig en ben je niet druk met andere dingen bezig zoals je overdag wel doet. Ik heb nu ook een heel rustig en lief meisje. Mijn vriendin had dat trouwens ook, dus het is niet abnormaal. Maar heel logisch dat je onzeker wordt van al dat gevraag, maar ja dat hoort er inderdaad bij en als de baby er eenmaal is blijft die onzekerheid. Maar komt vast allemaal goed, geniet van je rustige kindje. Wedden dat je straks tegen het eind enorme schoppen tegen je ribben krijgt: haha ik ben er wel!!!

gr Kyra
 
Hoi,

Mijn zoon was in de buik ook een erg rustig kindje dat alleen op het laatst wel eens pijnlijk wist te bewegen, maar toen zat die met z'n 9 pond gewoon klem tussen ribben en bekken....
Hij kon geen kant meer op en als hij dan bewoog, auwwwwww!!!!!

En nu is hij bijna een jaar en net als de vorige schrijfster: een rustig kindje!
Dus wie weet heb jij straks ook een heerlijk rustig kind in huis.

Groetjes,
Marije
 
Terug
Bovenaan