Weinig beweging

Vandaag 34+6 en sinds ongeveer 10 dagen voel ik de baby zoveel minder dan daarvoor. Afgelopen donderdag gaf ik dat aan tijdens de controle. Ik hoopte eigenlijk gewoon gerustgesteld te worden met iets in de trend van 'kindje wordt groter en beweegt gewoon minder', maar voor de zekerheid heb ik aan de CTG gelegen. Niks aan de hand, hartslag was prima en activiteit normaal. Ik lijk het dus sowieso minder goed te voelen. Vrijdag was de baby weer lekker actief, maar vanaf zondag moet ik echt helemaal in rust zijn, wil ik uberhaupt iets voelen. Is dit herkenbaar? Ik word er een beetje onzeker van...

Ik herken het ook! Ik heb het ook gehad een paar weken lang. Heb toen ook aan de ctg gelegen. Alles was goed. Ze zeiden dat het kwam omdat de kleine steeds groter wordt waardoor je het minder voelt, en misschien ook hoe de kleine ligt.
Maar als je je echt zorgen maakt moet je gewoon weer de vk bellen. Ze snappen het heus wel.
Ik voel de kleine nu wel weer goed, maar het wisselt echt per dag.

Het zal vast goed zijn, maar toch bellen!
De vk wil dat ik altijd bel als ik minder voel, ze controleert (en stelt gerust) liever een paar keer extra dan te weinig! Er geld een regel voor he; iets van 10 bewegingen per 24u? Dat kun je eens navragen. Succes!

Dank voor jullie reacties. Inmiddels beweegt het kindje vandaag weer super en heb ik van de VK een manier gekregen om te checken, waardoor ik me op dagen met minder beweging zelf kan kijken of er reden is voor zorgen!

Terug
Bovenaan