Weinig bloedverlies tijdens ongi = slechtere kwaliteit baarmoederslijmvlies???

Dag dames,

Weten jullie of de hoeveelheid bloedverlies tijdens je menstruatie iets zegt over de kwaliteit van het baarmoederslijmvlies? Ik vloei nl. altijd maar erg weinig, kan het bij wijze van spreken met één tampon per dag af (doe ik niet hoor!). Je hoort ook wel eens verhalen over een super-tampon  èn plus-maandverband en dan nog doorlekken. Nou dat ken ik niet hoor. Ben er altijd erg blij mee geweest (nooit problemen op vakantie of strand), maar bedacht nu ineens dat ik dan natuurlijk ook maar weinig slijmvlies opbouw heb. En wellicht is mijn baarmoeder dan ook niet in  optimale conditie om een  bevrucht eitje te  ontvangen.  Of zie ik nu spoken??

Groetjes,

Tammy

hee tammy

ik denk niet dat het iets uitmaakt maar ik ben een arts. waarom bel je niet ff met je HA?? die kan het je ongetwijfeld vertellen en je onzekerheid wegnemen denk ik. tevens als je op google korte menstratie intypt krijg je verschillende sites waarop je je vraag kunt zetten, mischien heb je er wat aan.. succes

liefs sweety

quote: sweety76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-08-2006 22:24:08'));

ik denk niet dat het iets uitmaakt maar ik ben een arts.  

Wel of geen??Hihi...

(oost,west... rechts, links... horizontaal, verticaal... een, geen... tja, het is zo verwarrend...  )

quote: sweety76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-08-2006 22:24:08'));

ik denk niet dat het iets uitmaakt maar ik ben een arts.  

Wel of geen??Hihi...

(oost,west... rechts, links... horizontaal, verticaal... een, geen... tja, het is zo verwarrend...  )

Hee Tammy

Ik had ook altijd een korte en lichte menstruatie en vroeg me hetzelfde af. Toen ik al bijna een jaar bezig was ( voor ons tweede ukkie) heb ik deze vraag aan de huisarts gesteld. Hij zij dat een extreem korte menstruatie (<2 dagen) mogelijk wel van invloed kon zijn, de (niet-) hevigheid van bloeden was op zichzelf niet een directe reden van zorg.

Sinds juli zit ik nu in de mmm, maar heb deze vraag eigenlijk nog niet aan m'n gyn gevraagd. Wel aan m'n acupuncturist (ja doe ik ook, baadt het niet dan schaadt het niet!) . Deze gaf aan dat een kwalitatief goede menstruatie de vruchtbaarheid bevordert en heeft me chinese kruiden gegeven om het doorbloeden te bevorderen. Ik ben normaa heel nuchter, maar moet zeggen dat ik wel  geloof dat dit van invloed is geweest.

Sinds 2 maanden is mijn menstruatie weer 5 dagen, waarvan 2 heftig. Terwijl ik normaal gesproken maar 1 dag behoorlijk bloedde en daarna nog maar 1 dag/2 dagen een heeel klein beetje. Nu nog maar even afwachten of het ook daadwerkelijk heeft geholpen bij het zwanger worden...... heb vandaag nl mijn NOD en er is nog nix te bekennen...........spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes, cee  

Hoi Tammy,

Toen ik de pil nog slikte verloor ik ook amper bloed, maar sinds ik gestopt ben met de pil verloor ik tijdens mijn laatste menstruatie heel veel bloed en leek het slijm wat dan meekomt ook anders van "structuur". Ikzelf heb het idee dat zoals mijn menstuatie  de laatste keer is geweest het veel beter voor me is om zwanger te kunnen raken. Maar ja, dat is maar m'n gevoel hoor (en om mezelf moed in te praten dat die rot menstruatie nog ergens goed voor is, hihihihi) want ik ben natuurlijk geen arts.

Liefs,
Lei

Terug
Bovenaan