Weinig brabbelen?

A

Anoniem

Guest
Ik was op het CB en de arts vroeg: "Hij maakt veel gevarieerde geluidjes?", op een toon dat ze niet anders verwachtte dan dat ik dat zou bevestigen, maar... Ik moest er even over nadenken. Veel geluidjes? Veel variatie? Nou, dat kan ik nu niet direct zeggen... Ik ben er nu op gaan letten en moet concluderen dat Christian (los van jengelen/huilen) helemaal niet zoveel geluid maakt. Hij speelt en geniet in stilte, soms een zacht uh-uh-uh of hmm-hmm, maar verder brabbelt hij weinig. In ieder geval veel minder dan in het begin (en toen vond ik het al niet echt heel veel).

Herkent iemand dit? Is dit een fase of is mijn mannetje (6 maanden) gewoon geen brabbelaar?

Groetjes, Karin

Komt echt allemaal vanzelf. Vera is woensdag 7 maanden geworden en dinsdag begon ze (pas) met brabbelen. papapapa. Meer dan dat zegt ze ook nog niet hoor. Als hij 16 is zal hij vast wel praten! (lekkere dooddoener hihi)

ik denk ook dat het best goed gaat komen hoor, Het ene kind is nou eenmaal meer een kletser dan het andere kind. Yanick maakte wekenl;ang geen enkel geluid (op huilen en jengelen na dan) maar ineens kletst ie ons de oren van de kop en heeft ie elke dag wel een nieuwe klank die hij op ons afvuurt (vandaag is het de ERRRRRRRRRRR (met zo lekker rollende rrrrrrrrr).
Misschien gaat  jouw zoontje  jullie ook ineens verrassen.

Ha Karin,
wat kan je onzeker worden van dit soort vragen he. Ik zou me er niet te veel op gaan focussen. Als hij het verder goed doet, dan hoef je je geen zorgen te maken toch?!.
Elk kindje pakt zijn eigen gebieden waar hij zich op ontwikkeld.
Gewoon even afwachten. Komt vanzelf.
Groetjes Veerle

Ook Laura was een tijdje stil toen ze zo rond de 6 maanden was. Misschien een fase? Daarna kwam het weer in orde en nu maakt ze weer gewoon geluidjes hoor.

Groetjes Ilona

Volgens mij zijn er inderdaad fases waarin ze stiller zijn en dan ineens weer meer geluidjes maken en dan weer andere geluidjes etc. Dus gewoon lekker afwachten. En ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier met zijn eigen interesses.

succes

Nienke brabbelde heel veel rond vier mnd en daarna was het even stil. Later bleek ineens dat ze toen leerde omrollen en daarna kletste ze weer de oren van onze kop. Dus da's heel normaal hoor!

Terug
Bovenaan