weinig brood eten

Hoi allemaal!

Mijn dochter van 8 mnd krijgt sinds een maand een half broodje in stukjes, vochtig gemaakt met een beetje melk. Voorheen at ze hier ong 6 stukjes van, best redelijk dus, maar sinds een paar dagen houdt ze na 2 stukjes haar mond stijf dicht. Zelfs als ik er appelstroop op doe! Ze krijgt ook geen pap, aangezien haar dat teveel vult en ze daar ook al snel mee stopt, dus ik vraag me af of ze nu niet te weinig vezels binnekrijgt. Haar ontlasting is verder wel prima. Herkent iemand dit? En wat doen jullie met de melk, geven jullie die voor, tijdens of het broodje? Alle tips en trucs zijn welkom!

Alvast bedankt!
Groetjes, Marieke
 
mijn dochtertje is 7 maanden en eet gewoon een boterham tussen de middag zonder melk erop maar een beker melk erbij. probeer dat een s en pprobeer een s wat anders op de boterham...boter en beleg zoals pindakaas, jam, smeerworst, smeerkaas,chocoladepasta...
mijn dochter eet iedere dag wat anders. ik probeer het zo te doen wat ik bij mij ook zou doen.
ik eet ook geen dagen achter elkaar hetzelfde.
de melk geef ik tijdens de boterham, of karnemelk.
succes!
 
Hoi Marieke,
Ik ben het met pita eens dat het inderdaad een idee is om eens wat anders op de boterham te doen, maar jam en chocoladepasta lijkt me niet echt een geweldig idee. Wat bij mijn oudste kinderen geweldig werkte, was fruit uit een olvaritpotje op de boterham smeren, dat vonden ze heerlijk. En ik raad je aan de melk na de boterham te geven omdat de melk ook erg vult.
Succes!
 
Hoi allebei!

Bedankt voor jullie rectie! Ik heb veel versch. belegsoorten geprobeerd, maar het helpt niet veel. Melk na de boterham is inderdaad wat beter wat wel weer tot gevolg heeft dat ze heel weinig melk drinkt. Maar ja, zo is er altijd wel wat. Pita, jij hebt het over een beker melk! En jouw kindje is 7 maanden? Als ik mijn dochter uit een beker laat drinken mag ik wel eerst een tentzeil neerleggen en komt er meer op de grond terecht dan in haar mond. En heb je het over gewone melk of over melk uit pak? Ik heb er weleens over zitten denken om bij haar broodje gewone melk te geven, omdat ik denk dat dat minder vult aangezien opvolgmelk ook veel voedingsstoffen bevatten en dat misschien sneller een vol gevoel geeft. Hoe denken jullie daarover?

Hopelijk tot horens!
Gr. Marieke
 
Hoi Marieke,

Ik weet eigenlijk niet of je gewone melk kan geven, als je kindje geen last heeft van koemelkallergie, zou je het natuurlijk kunnen proberen. Maar eigenlijk is de opvolgmelk juist zo belangrijk door de voedingstoffen. Nee, ik ben bang dat je aan mij op dit punt niets hebt, want ik zou het echt niet weten.
Groetjes Esther.
 
Terug
Bovenaan