weinig bv

hallo allemaal
ons zoontje is nu 4 weken, en ik geef bv nu is mijn linker tepel altijd naar binnen geweest maar met de bv gaat dat wel heel goed, alleen was het in het begin heel bloederig en had ik veel pijn, nu alleen nog met aanleggen.
mijn r borst gaat heel erg goed maar links drinkt hij echt bijna 45 min en dan huilt hij een uur later weer.
ik heb het cb gebeld en ga nu rechts gewoon 20 min geven en links 20 min en bied hem dan nog 100 ml fles aan en dat drinkt hij ook op dus volgens mij heb ik links niet genoeg.
ik kolf ook wel maar krijg er niet meer dan 100ml per dag uit, dus als dat op is geef ik 100 ml friso aan hem.
ik heb ook nog een dochtertje van 5 jaar en wil gewoon niet dat ik de hele dag alleen maar aan het voeden ben vind ik voor haar ook niet leuk dus we bekijken dit en anders ga ik helemaal over op de fles.
mijn linker borst is alleen nog pijnlijk met aanleggen.
hoe gaat het bij jullie?
groetjes

Hoi Vlinder,

Vervelend dat het zo pijnlijk is (geweest). Kun je geen navraag doen bij een lactatiedeskundige ofzo.
Ik heb het idee dat het CB nooit echt veel raad weet met borstvoeding! Tenminste bij ons niet.
45 minuten drinken is wel erg lang. Bij mij drinkt ze maar 10 min. totaal. Maar dat is natuurlijk bij iedereen verschillend. En ze was 1800 gram gegroeid in 5 weken!
Ik zou als ik jou was even bellen naar zo iemand..

succes verder.
groetjes Marina

hej!
Wat naar dat je zo'n pijnlijke tepel hebt! Ik had ook altijd een ingetrokken linkertepel, maar die is nu niet meer zo ingetrokken hoor, ha,ha,ha!! Bij het opstarten vd BV heb ik ook links weer vreselijk veel pijn gehad, maar niet gebloed, dat klinkt wel gruwelijk hoor.... Dat je links minder zou hebben, tja... misschien is de toeschietreflex iets minder aan die kant? Wat je zou kunnen doen, is tussendoor eens extra afkolven om de productie te laten stijgen?? Meestal is het zo, dat als je je kindje vaker aanlegd, je productie stijgt. Ik geef volledige BV n heb ook wel eens het idee dat links minder geeft dan rechts, maar dat regelt zich toch ook altijd wel weer vanzelf. Na een paar dagen krijg ik dan weer een soort van stuwing. Linde blijft tevreden met 2 borsten per keer. Ik geef ongeveer een half uur. 20 min. de ene kant even pauze en dan nog de andere kant. Maar de tijden veranderen ook wel eens van 15-15 of 10-10 etc. Soms wil ze zelf gewoon niet langer dan 10 minuten of een kwartier. Nou dan zit ze gewoon vol denk ik. Linde is  morgen 15 weken. Om je tepel te beschermen zou je evt. een tepelhoedje kunnen gebruiken he?! Die van Medela zijn goed. Succes hoor en houd de moed erin. Kijk eens op www.borstvoeding.nl via die site zijn ook heel leuke en interessante links te bekijken. Je kunt ook online de groeicurve van je kindje invullen. Kun je meteen zien of het de BV lijn volgt. het CB gaat vaak uit van de flescurve.
Liefs Pippi

Hoi,

je zou inderdaad kunnen proberen wat extra te kolven, dit helpt de productie omhoog. ik heb de eerste weken ook pijn gehad en bloedende tepels (ik voede 11 keer per etmaal). ik heb toen een aantal keren een tepelhoedje gebruikt en dit hielp echt, dan deed het geen pijn en kon ik weer ontspannen voeden. ik heb ook het idee gehad dat mijn rechter borst voller was, maar nu lijkt mijn linker juist weer voller. dus volgens mij ligt het echt aan de stimulatie.

succes .

@Pipi: Waar kan ik die groeicurve vinden?
Mijn dochtertje is namelijk niet 1 van de zwaarste en ik krijg het gevoel dat mijn consultatiebureau liever wil dat ik overstap op flesvoeding. Ik ben dus erg benieuwd wat die groeicurve zegt.

Liefs,
J_J

Bij ons ook heel veel problemen, het duurde 5 weken voordat onze dochter zonder hulpmiddelen dronk. Ik heb nu heeel vel spijt dat ik niet eerder de lactatiekundige heb ingeschakeld. Hoefde niet volgens de kraamzorg, maar heb het uiteindelijk toch gedaan na 3 weken. Tepelhoedjes van Medela zijn inderdaad het fijnst, hun Purelan creme is ook fijn. Heel vaak aanleggen blijft toch het best om meer melk te krijgen...

Terug
Bovenaan