Weinig drinken 5,5 maanden

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben nieuw op het forum maar lees al een tijdje veel topics mee. Ik ben eigenlijk op zoek naar een beetje geruststelling / meedenkende ouders. </p><p>Mijn dochtertje van 5,5 maand heeft een behoorlijke voorgeschiedenis met het (niet) drinken van de fles en veel huilen/krijsen. Na 2 maanden  (bij 3 maanden heeft ze die gekregen) met een sonde en inmiddels voeding voor kma, wordt het eindelijk wat rustiger.</p><p>Ze drinkt inmiddels weer zelf, maar dat is nog steeds een 'zorg' omdat het niet veel is. We hebben tijdje via de sonde aangevuld maar die trekt ze er telkens uit nu, dus we proberen zonder. </p><p>Ze krijgt 5x 150+5 (totaal 825ml aan voeding) aangeboden, maar drinkt de ene dag 530 en heeeeel af en toe een keer 700. Meestal zit ze rond 600 ml per dag. Ze woog vandaag 5785 gram met 63 cm en is 5,5 maanden (ja, klein poppetje is het).</p><p>Bijvoeding zijn we mee bezig, maar wil nog niet echt vlotten.  </p><p>Ik merk dat ik onzeker wordt als ze zo vaak veel van de fles laat staan. Hebben jullie hier ervaring mee en/of tips? In mijn omgeving drinken alle babys gewoon netjes hun flesjes leeg, dus het is fijn om een keer te praten met ervaringsdeskundigen :)</p><p>Groetjes KK</p>

Kijk naar je kind slaapt ze goed is ze vrolijk blijf ze mooi in belans in gewicht dan is dit prima 
Nirt te druk  maken  niet onzzeker zijn en helemaal niet  vergelijken. 
Waarom niet mij baby is 7 maanden met 4 maanden at hij brood fruit brood soepstengel avond  eten  en 2 keer fles waarom khij kroop met 5 maanden staan 6 maanden veel engrie gebruikt hij krijg overal comentaaar op maar ik ken me kind het beste en  dit heeft die nogdig drinkt niet alle flessen leeg nou prima die leng ik aan met meer water dan voeding want vind vochr bwlamgrijk

Onze dochter was ook een slechte drinker. Gelukkig geen sondevoeding gehad, maar wel erg stressvol geweest. Ze dronk nóóit haar fles leeg en dronk standaard veel te weinig. Dit heb ik pas los kunnen laten rond de 6 maanden. Groeit je kleine nu in haar eigen lijn goed? Oogt ze gezond en vrolijk? Dan hoef je je écht geen zorgen te maken. Onze dochter is inmiddels 2 en nog steeds een slechte eter. Wát ze eet is echter wel heel gezond en daardoor is ze een lekkere stevige (maar wel kleine) meid. Ik ben zelf ook klein, dus ik maak me nu echt geen zorgen meer. Ik hoop dat je de onzekerheid wat los kan laten. Sterkte!

Ook hier ervaring met een baby die niet super fan is van de fles. Na 12 weken begon het gestoei, hoofd draaien, fles wegduwen enz. Met veel frustratie iedere keer het flesje geven en blijven aanbieden omdat ik dacht: je moet drinken. Achteraf, hij is nu 10 maand, had ik er relaxter mee om willen gaan. Hij plaste genoeg, hij groeide prima, was vrolijk en sliep goed. Als dat bij jou ook zo is, probeer het los te laten. Als ze echt honger heeft dan drinkt ze het echt wel op. Blijf je je zorgen maken dan kan je misschien meerdere keren een kleinere hoeveelheid aanbieden. Maar luister en kijk goed naar je kindje, hoe klein ze ook zijn ze zijn goed in staat aan te geven wat ze nodig hebben. 

Hoi KK,
wat een zorgen hè. Ik sta er zelf van te kijken hoe je je ineens druk maakt en zorgen hebt om dingen zoals flesjes, (het uitblijven van) poepluiers etc. 
mij heb een jochie van nu 19 weken en het is geen grote drinker. Met 7-8 weken overstapt van bv naar kunstvoeding want ik trok het vele malen komen (12x in 24 uur) gewoon niet meer. ‘Helaas’ was niet 123 alles opgelost want het duurde ook even voordat hij redelijk dronk uit een fles. Ik heb me ongelooflijk druk gemaakt, zorgen gehad, gehuild, cb gebeld, meer gehuild. En langzaam de situatie wat meer kunnen accepteren en inzien dat richtlijnen maar richtlijnen zijn. Het hele 150ml per kg lichaamsgewicht heeft mij veel stress bezorgd. Daar kwam hij nooit aan. Hoe ik het ook probeerde. 

maar inmiddels een jongen die flinke spekkies heeft, hartstikke vrolijk alert en beweeglijk is (soms denk ik wel eens lig nou een stil), z’n luiers volplast en poept en de hele boel lekker onder kwijlt. En dat terwijl hij nooit meer dan 750cc per dag drinkt. We zitten vaker net over de 700cc. Op 22 juli woog hij 5,6 kg en ik gok dat hij nu tegen 6,5kg aan zit. Inmiddels bijna 67 cm. Dus dat weinige drinken (100-120ml per kg lichaamsgewicht) doet hem echt wel goed. En ben er achtergekomen dat meneer een eter is ipv drinker. Flessen leegdrinken doet hij bijna niet. Maar maak van de melk pap, of een mix van groenten/melk/jbpm en hij graait de lepel zowat uit mijn handen. 

Terugkijkend wilde ik dat ik wat relaxter was geweest en meer naar mijn kind had gekeken dat internet afzoeken wat ‘zou moeten’. 

hopelijk heb je wat aan de ervaringen en is je meisje gewoon een gezond poppetje die precies weet en neemt wat ze nodig heeft. 

Die ken ik mijn dochter inmiddels 9 maand dronk ook zo weinig. Het minimaal wat er in moest was rond de 500 cc. En vanaf toen heb ik het los gelaten. Dacht meer is fantastisch, maar als het eens wat minder is jammer dan.

Pff.. jaa het is soms ook zo stressvol allemaal. Ik sta er ook van te kijken dat je je opeens om dat soort dingen druk kan maken. En ik wist eerlijk gezegd ook niet dat er sommige baby's gewoon voedsel kunnen weigeren. Ik denk ook dat haar karakter er voor zorgt dat ze het gewoon saai vindt. Alles is leuker dan eten/drinken ? 
Sommige dagen kan ik het wat beter los laten dan anders. Ik sta er nu ook wat meer in met: "500ml is oké, alles daarboven is mooi meegenomen". Gemiddeld over een week gezien drinkt ze 600ml per dag. Dan moet ik haar wel echt om 22:30 nog wakker maken want ze drinkt te weinig om die al over te slaan (al zou ze dat prima vinden want ze wordt vaak chaggie als ik haar wakker maak). Slapend voeden heeft bij haar geen zin.
Fijn om te horen dat er meer zijn hoor. Ik weet dat ik naar mijn kindje moet kijken, maar een paar medestanders is best even fijn! 

Mijn dochter dronk ook nooit haar flesjes leeg. De enige fles die ze altijd goed dronk was die van 22.00 uur als we haar wakker maakten. Ze dronk hem dan half slaap dronken leeg.
Ze is nu bijna 8 maanden en we geven de fles om 22.00 nog steeds. Overdag proberen we nu flesjes af te bouwen.
Bij mijn oudste dochter die altijd alles leeg dronk stopten we heel snel met de late voeding.
Als ik jullie was zou ik dus zeker die late voeding lekker blijven geven. Gelukkig worden ze steeds groter en hebben ze steeds minder flesvoeding nodig.

Terug
Bovenaan