weinig drinken help

Hallo

Mijn zoontje is 6 maanden en wil sinds enkele dagen bijna niets drinken.
Normaal krijgt hij ong. 850 ml en een fruit en groentehap.
Sinds enkle dagen krijg ik er maar 400 ml in. Veel te weinig naar mijn idee met dit hete weer. Ik probeer sinds vandaag ook vaker een flesje te geven maar dan drinkt hij steeds maar 25 ml.
Ik heb de groentehap al vervangen voor fruit omdat hij daar meer van eet, maar het gevolg is dat hij nu veel meer poept en hier veel moeite voor moet doen.
Hij is verder wel heel vrolijk.
Heeft iemand tips?
 
Mijn dochtertje is 3 maanden en ik merk ook verschil met dit weer. Een aantal flessen gaan niet meer leeg, maar 400 cc is niet veel. Qua vocht bedoel ik dan. Een paar dagen minder voeding zal niet zo erg zijn, maar met dit weer hebben ze wel voldoende vocht nodig. Drinkt hij wel diksap of water? Anders dat eens proberen en de flessen melk niet te warm klaarmaken. Misschien helpt het. Succes
 
Hier word ook veel minder gedronken en veel gezweet dus minder plas luiers. Kijk naar je kindje hoe hij is zolang hij vrolijk is wel plas enz is er niets aan de hand.

Wat je kan doen is extra vocht bij de fruithap of groente hap. En misschien vind hij thee lekker?
Of wat kleine beetjes melk tussendoor als dat het enige is wat hij wil.

MOeilijk is dat he! je wilt het zo goed doen en ik merk hier toch ook dat je onzeker word door het weinige drinken. Dus hou mezlef voor ogen als ze verder goed is is het ok.

Groetjes
 
Mijn dochter heeft het ook 7mnd..heb ipv de fruithap (deze maak ik altijd vers) een shake gemaakt ..gewoon een fles opvolgmelk en daar de fruithap doorheen mixen..en ze vind het zowaar lekker..
misschien lukt dat bij jouw ook wel..
lastig probleem vind ik maargoed als ik naar mezelf kijk ..heb ik ook geen zin in eten met dit warme weer..
Groetjes Debby
 
Terug
Bovenaan