Weinig drinken

<p>Mijn jongste zoon is 4 maanden oud en krijgt borstvoeding. Vanaf het begin ging het drinken super goed en had ik genoeg om een tweeling te voeden. Maar hij ging steeds korter drinken. Van een half uur, naar 10 minuten, maar kreeg naar mijn idee nog wel genoeg binnen. Maar sinds een paar weken is hij er na max 5 minuten al klaar mee. Hij wil ook gewoon echt niet meer, gaat wurmen, soms zelfs kokhalzen en uiteindelijk huilen dat hij echt niet meer wil. M'n productie past zich natuurlijk daaraan aan en ging ik binnen no time van 140ml kolven met gemak, naar met heel veel moeite 60ml...</p><p>Overdag komt hij ook niet vaker daardoor en geeft geen honger aan. Verder is hij behoorlijk actief. Maar hij ging dat in de nacht inhalen. Hij sliep vanaf 3 weken zo'n 8 uur achter elkaar en de afgelopen weken komt hij 4x op een nacht. Gewoon omdat hij niet genoeg drinkt overdag. Hij hoeft echt niet door te slapen, maar 4x wakker worden en voeden is echt gekkenwerk met ook nog een dreumes die om 6 uur weer van de partij is.</p><p>Z'n plas luiers werden ook minimaal, dus besloten flesvoeding bij te geven. Dit vind ik echt heel jammer, want ik wilde graag tot minimaal 6 maanden volledig borstvoeding geven. Kolven is ook geen optie, want dat vind ik echt een vreselijk iets.</p><p>Nu geef ik hem 2 flesjes naast de borstvoeding. Maar dan doet hij hetzelfde. Drinkt ongeveer 60ml en is er weer klaar mee. Met veel moeite lukt het om hem 100 ml te laten drinken. Ik maak 150, voor het geval hij in een vlaag van verstandsverbijstering wel wil.</p><p>Ik maak me nu wel een beetje zorgen of dit wel goed gaat. Z'n plas luiers zijn nu gewoon goed met de flesjes erbij en het is een heel vrolijk en actief mannetje. Maar toch ben ik bang dat hij niet genoeg binnen krijgt, maar op welk punt ga ik aan de bel trekken? </p>

Als je borstvoeding wil blijven geven, zou ik hem eerder gedurende de dag wat vaker aanleggen. Daarmee krik je je productie misschien weer wat op. En als hij overdag meer drinkt, haalt hij het ‘s nachts hopelijk niet meer in...

Hoi,
Mijn zoon drinkt ook al vanaf zijn geboorte slecht. Omdat hij wel plasluiers heeft en wel zijn eigen lijn blijft volgens bij het CB maak ik mij er inmiddels niet meer zo druk om. Daarnaast drinkt hij bij mij in het donker (dus s nachts) ook beter dan overdag. Overdag mag ik blij zijn als ik 2x een fles van 120 er in krijg en in de avond/nacht (inmiddels rond 19.00 23.00 en 6.00) met gemak een fles van 180. 
En het ritme omdraaien lukt hier gewoon echt niet. hoe vaak ik overdag ook de fles aanbied, hij wilt het niet. 
Hij is nu overigens 11 maandan, maar tot een maand geleden werd hij ook nog vaak rond een uur of 3.00 wakker. Ik heb ook nog een dochter van 4 jaar, dus weet hoe slopend het is als je niet aan je nachtrust toekomt. 
Maar om antwoord te geven op je vraag, zolang hij voldoende plasluiers heeft, geen uitdrogingsverschijnelen heeft en netjes zijn lijn blijft volgen bij het CB zou ik het afwachten. Mocht 1 van de 3 dingen wijzigen dan zou ik direct aan de bel trekken. Overigens doen ze nu ivm corona vaak alleen de vaccinatieafspraken door laten gaan, maar omdat mijn zoon ook een slechte eter is, was de voldoende argument om ook de andere afspraken door te laten gaan zodat ik zijn groei in de gaten kon houden.
Gr. Madelief

[quote quote=10382718]Als je borstvoeding wil blijven geven, zou ik hem eerder gedurende de dag wat vaker aanleggen. Daarmee krik je je productie misschien weer wat op. En als hij overdag meer drinkt, haalt hij het ‘s nachts hopelijk niet meer in…[/quote]
Hier sluit ik mij bij aan.
Op die leeftijd is het ook herkenbaar. Onze kleine begon meer interesse in alles om hem heen te krijgen en dronk effectiever. Ik legde hem vaker aan waardoor mijn productie op pijl bleef. Ook voedde ik hem in een rustige omgeving, op mijn slaapkamer liggend in bed, raam dicht, gordijn vrijwel dicht. Zo had hij wat meer aandacht bij het drinken. 

Terug
Bovenaan