Weinig drinken

Hallo allemaal,

Ik ben nu 8 weken zwanger. Vanaf het begin heb ik een vol gevoel en sinds ongeveer 2 weken ook misselijk. Ik heb voornamelijk savonds overgegeven omdat ik dan helemaal vol zit. Ook heb ik zo om de paar dagen diarree.

Omdat ik een vol gevoel heb steeds vind ik het moeilijk om te drinken en te eten ik hik er tegen aan om zo maar te zeggen. Als ik uiteindelijk eet of drink dan gaat het wel goed. Maar omdat ik het moeilijk vind met name het drinken drink ik veel te weinig. Voor ik zwanger was en net wist zwanger te zijn lukte het mij elke dag 2 liter te drinken. Nu kom ik op elke dag 4 á 5 kopjes.

Ik heb in november pas weer een echo maar ben wel heel erg bang dat ik mijn baby te kort doe en misschien te weinig vruchtwater aanmaak of andere dingen dat niet goed is voor mijn baby.

Zijn er vrouwen die dit herkennen en hebben jullie tips? Zou ik bv bij de huisarts er wat voor kunnen krijgen?

Je baby komt niet snel iets te kort. Hij pakt wat hij nodig heeft. Ik had 2x een HG zwangerschap met meer dan 30x overgeven per dag. En zelfs dan komt een baby nog niets tekort. Vervelend voor jezelf, dat wel. Eet en drink wat wel gaat. Bij mij was dat op een gegeven moment alleen patat (klinkt normaal echt raar als je kotsmisselijk bent, maar dat was het enige wat enigszins binnen bleef). Je komt dus nog aan een liter vocht, niks om je zorgen te maken
Je kunt altijd langs de huisarts en m medicatie te vragen, dat is vooral tegen misselijkheid. Ik kan jiet voor jou beslissen, maar het klinkt niet zo ernstig dat ik voor medicatie zou kiezen

Je baby komt niet snel iets te kort. Hij pakt wat hij nodig heeft. Ik had 2x een HG zwangerschap met meer dan 30x overgeven per dag. En zelfs dan komt een baby nog niets tekort. Vervelend voor jezelf, dat wel. Eet en drink wat wel gaat. Bij mij was dat op een gegeven moment alleen patat (klinkt normaal echt raar als je kotsmisselijk bent, maar dat was het enige wat enigszins binnen bleef). Je komt dus nog aan een liter vocht, niks om je zorgen te maken
Je kunt altijd langs de huisarts en m medicatie te vragen, dat is vooral tegen misselijkheid. Ik kan jiet voor jou beslissen, maar het klinkt niet zo ernstig dat ik voor medicatie zou kiezen

Dank je wel voor je bericht. Het inderdaad (nog) niet heel ernstig. Het overgeven is ook niet elke dag. Het is meer de vol gevoel en misselijk zijn. Wel kokhalzen. Maar niet overgeven.

Heb wel met je te doen dat je 30x(!) Moest overgeven. Moet er niet aandenken dat lijkt mij ook niet fijn.

Ik hoop alleen dat mijn baby goed mag groeien en niet achter blijft.

Heel erg bedankt voor je bericht!

Hi!
Oh geen zorgen hoor. Baby’s zijn super egoïstisch en pakken alles wat ze nodig hebben van je.
Hier ook 2 HG zwangerschappen en 2 gezonde normaal gewicht baby’s. Oudste was 40 weken en woog 3740 jongste was 38.5 week en woog 3340
En als ik 5 kopjes op een dag dronk was het veel
Maar altijd goed om even bij je verloskundige te checken als jij je er niet fijn bij voelt en zorgen maak!

Hi!
Oh geen zorgen hoor. Baby’s zijn super egoïstisch en pakken alles wat ze nodig hebben van je.
Hier ook 2 HG zwangerschappen en 2 gezonde normaal gewicht baby’s. Oudste was 40 weken en woog 3740 jongste was 38.5 week en woog 3340
En als ik 5 kopjes op een dag dronk was het veel
Maar altijd goed om even bij je verloskundige te checken als jij je er niet fijn bij voelt en zorgen maak!

De verloskundige vertelde dat ik wel meer moet drinken anders heb ik zo een blaasontsteking.

En mijn bloedruk was hoog ik zat op het randje.

Terug
Bovenaan