weinig drinken

Mijn dochter van 5 maanden krijgt sinds kort 3 kunstvoedingen per dag en nog 2 borstvoeding. Toen ik nog vollegig borstvoeding gaf had ze voldoende aan 5 voedingen (geen idee hoeveel ze toen dronk per keer, ik gok ca. 160cc). Ze pakt de fles heel goed, nooit een probleem geweest, maar ze drinkt heel weinig. De voorgeschreven hoeveelheid van 200cc per keer drinkt ze nog niet voor de helft op. Ze weegt nu net 6 kilo. Ze komt nu ook in de nacht weer, wat ze al 10 weken niet meer deedt en wil dan echt drinken. Dus nu frijgt ze weer 6 voedingen (nacht is ook borst voor het gemak). Als ik er met de fles eindelijk meer in heb (150cc) geeft ze heel veel melk terug in de daaropvolgende uren. Wie heeft er een tip... Of maakt het niet uit dat ze maar de helft drinkt van wat ze moet drinken?
 
Hallo,

Ik denk dat als ik jou verhaal lees, dat je eens andere voeding moet proberen. Misschien vind ze deze niet lekker of kan ze het niet zo goed verdragen.

Groetjes van Mieke
 
Geef je het flesje zelf?

Ik kan me namelijk voorstellen dat ze het flesje vindt tegenvallen, terwijl ze weet dat jij iets veel lekkerders bij je hebt.
Ik heb het zelf niet geproeft, maar borstvoeding schijnt veel lekkerder te zijn dan flesvoeding.

Groeten,

N.
 
Terug
Bovenaan