weinig drinken

hallo dames,

onze dochter is bijna 14wk, en heeft het sinds afgelopen weekend een beetje op de heupen met drinken. afgelopen do heeft zij haar 2e prik gehad en is daar een beetje van slag van geweest en heeft slecht gedronken. Ze zat sinds vorige week op 5 x 180cc (6schep) voeding waar ze gemiddeld 4 van 150-180 van leeg dronk maar begon zaterdag minder te drinken. Maandag heeft ze nog een opleving gehad maar sinds gisteren is het helemaal mis. Ze drink gemiddeld nog maar 80-100cc (en dat krijg ik er met moeite in).
Is het gebruikelijk om van dit soort slechte dagen te hebben en hoe lang mag dit ongeveer duren?

We horen het graag want hier worden we een beetje wanhopig van.

gr karin
 
Hoi karin,

Ik begrijp dat je je zorgen maakt maar volgens mij is ze gewoon niet lekker door die prik. Mijn zoontje van 4,5 mnd heeft vorige week dinsdag zijn 3de prik gehad en ging ook vanaf woensdagmiddag ineens veel minder drinken. Dat heeft tot zondag geduurd en toen was het over. Nu eet 'ie nog beter dan hij al deed. Het kan nog wel even duren maar gaat vanzelf weer over. Wat je wel zou kunnen proberen, als ze koorts heeft, is haar af en toe wat water of hele slappe thee geven zodat ze wel vocht binnen krijgt. Ga maar na als je zelf niet lekker bent heb je ook geen zin in eten, toch? Veel sterkte!!! Daantje
 
Hoi Karin,
Ik kan me goed voorstellen dat je er
ongerust van wordt. Maar als je dochter goede natte luiers produceert
en verder goed in haar vel zit is er niets om je zorgen over te maken.
Daarbij heeft er ook nog een buikgriep
geheerst. Het komt wel weer.
Succes en blijven proberen. Niet dwingen want dan krijgt ze een weerstand tegen eten en ben je nog verder van huis.
Groetjes Melanie
 
Hoi Karin,

Het kan zijn dat ze een zogenaamde regeldag of dagen heeft. Dan drinkt ze niet meer volgens schema. Zowel baby's die flesvoeding als borstvoeding krijgen, hebben dit.
Maak je geen zorgen, houd wel het aantal natte luiers in de gaten, en houd haar in de gaten. Blijft ze blij en tevreden, heeft ze geen koorts, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand.
Succes!
 
Terug
Bovenaan