Weinig drinken

Hallo!

Mijn zoon  is nu 14 maanden, eet goed maar drinkt erg weinig. Roosvicee vind hij wel lekker, maar ook maar een paar slokjes. Hij drinkt netjes uit zijn tuitbeker, kan 'm ook zelf pakken. Maar hoeft gewoon vaak niet. Alleen als hij echt dorst heeft ( bv omdat hij iets heeft gegeten wat zout is, dan drinkt ie wel.

Aan het eind van de dag kreeg hij altijd een fles melk, pas ben ik daar mee opgehouden, maar aangezien hij zo weinig drinkt ben ik maar weer behgonnen. Ook heb ik deze fles voor zijn oogjes in een bekertje, en zelfs in een 'grote mensen glas'gedaan. Maar dan hoeft ie 't niet. Als ik het dan weer terug in de fles gooi, wil ie het wel.

Helemaal met die fles ( nutilon) stoppen wil ik niet, heb het idee dat hij dan snachts wakker wordt van de dorst/honger
Hij plast wel, mn snachts maar dat is logish, ov.

Is er iemand die een tip heeft hoe  ik hem meer kan laten drinken? ( Of moet ik gewoon niet zeuren?)

Ben benieuwd naar jullie reacties
Amanda

Hallo Amanda

Mijn dochter is net als jouw zoon 14 maanden.
Ik ken het probleem van weinig drinken niet echt aangezien Alessia wel redelijk veel dringt maar ze heeft wel fase`s dat het minder is...

Ik maakte me ook best wel zorgen en van het cb moest ik toen op het aantal luiers letten.
Als ze rond de 5 plasluiers zat, was het genoeg en kreeg ze voldoende vocht binnen.
Misschien moet je ook eens kijken bij je zoontje en anders advies inwinnen bij het cb...

De gouden tip heb ik niet, je kunt het aan blijven bieden maar als ze echt niet willen dan zullen ze het ook echt niet doen!

Succes!

Liefs

hoi,
mijn zoontje dronk ook weinig en ik ben de fles blijven geventot 2 jaar.
in de ochtend gaf ik gewone melk maar omdat hij dit niet dronk deed ik er een anijsblokje bij. en hij dronk zo leeg..
's avonds gaf ik hem nog wel de opvolgmelk,zodat hij alles binnen zou blijven krijgen,eten van groente ging ook niet super.
ook ben ik met pakjes drinken begonen en met een beker met een rietje(van nubi)
ik gaf hem appelsap verdunt met water en dit vond hij het lekkerst(nu 3,4 jaar nog!)
roosvice hoef ik echt niet mee aan te komen!
groetjes

Terug
Bovenaan