weinig drinken

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal, ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar, weet even niet zo goed meer wat ik moet doen.

Ik heb een dochtertje Veerle, ze is van 18-8, dus ruim 3,5 maand. Ze krijgt 5 flessen op een dag van 150 cc, maar die drinkt ze nooit leeg. Meestal drinkt ze maar 100.
Vandaag heeft ze 1 fles van 150cc op, 3 van 100 en de laatste maar 75cc.

Afgelopen maandag op het cb geweest, ze gaat een beetje achter lopen met gewicht en moeten volgende maand een extra keer langs komen.
Gelukkig is Veerle wel heel vrolijk overdag en slaapt ze snachts meestal wel door.

Weten jullie of er misschien iets is qua bijvoeding, moet ik beginnen fruit en groentehapjes? (is rijstenbloem misschien iets?)
Is er iemand die dit herkent? Ik hoop dat iemand advies heeft.

groetjes an

Ik zou zeggen dat het zo toch goed gaat??? Je dochter is vrolijk en hoeft 's-nachts geen voeding, dus waarschijnlijk heeft ze ook geen honger. Heeft ze voldoende plas luiers???
Als dit zo is, zou ik me geen zorgen maken.
Onder volwassenen zijn er toch ook die van zichzelf wat dunner, of juist wat dikker zijn!! We eten ook allemaal verschillend hoor. Laat dat cb maar lekker l*llen hoor!!!
Zolang jouw meissie goed alert en vrolijk is, en zich goed ontwikkeld met spelen enz., gewoon lekker doorgaan zoals je gewend ben.

xxx
mama van Navara

Hoi,

Maak je niet druk hoor! Mijn dochter had dat ook. Die dronk het minimum aan voeding op een dag en ze heeft ook reflux, dus het meeste kwam er ook nog eens uit.
Ze zit met haar gewicht op de onderste lijn van de curve en met haar lengte juist boven het gemiddelde.
Ik had altijd zoiets van: zolang ze aankomt (al is het maar 2 ons per maand) dan is het goed. Ze speelt, lacht heeft plasluiers (ik moet zeggen minder vaak dan andere kinderen, maar ze heeft wel plasluiers) dus ik maakte me geen zorgen. En nu nog niet.
Ik ben met 5 maanden begonnen met bijvoeding. Rijstebloem mag je geven met 4 maanden. Je kan het wel proberen, maar dit is nog zwaarder op de maag dan alleen flesvoeding dus misschien drinkt ze dan nog minder.
Mijn dochter is nu 8 maanden. Eten doet ze echt super, maar drinken ho maar. Flesvoeding wil ze niet, behalve als er pap aan toegevoegd is en ander drinken drinkt ze ook slecht. (Zoals diksap, siroop enzo)
Maar nogmaals, je kindje is een goeie leidraad.
En hier op cb zeiden ze: Sommige kinderen hebben gewoon weinig nodig en gebruiken alle voedingsstoffen goed. Zolang ze aankomt dan is het goed.
Succes ermee.

Liefs Reneke

Mijn dochter van 10 mnd drinkt ook niet zoveel, meestal 120-150 ml per keer. Ze krijgt overigens wel bijvoeding (groente en fruit). Ze is ook geen grote eter en geeft duidelijk aan wanneer ze genoeg heeft. Ze is super vrolijk en alert!
Maak je niet teveel zorgen, hoor! Maar als je twijfelt of je ziet aan je kindje dat het niet goed gaat, bel dan toch je huisarts! Maar vooral volg je gevoel!!!!!

Terug
Bovenaan